نوشته شده توسط : ...

برگرفته از سایت میرملاس

٫ دریاچه پنج گل
دره جیوژایگو – چین

  گروه سرگرمی ROZANEH

  دره جیوژایگو یا پارک ملی جیوژایگو به مساحت ۷۲ هزار هکتار در شمال سیچوان و درجنوب غربی چین است. دره جیوژایگو یکی از مناطق حفاظت شده‌ و دارای چندین آبشار و دریاچه است. حدود ۱۴۰ گونه پرنده و نیز شماری از گونه‌های گیاهی و جانوری در خطر انقراض در این دره وجود دارند. از جمله آن‌ها می‌توان به بز کوهی سیچوان و پاندای بزرگ اشاره کرد. این منطقه در سال ۱۹۹۲ میلادی به عنوان مکانی طبیعی در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.


 ۲٫ نورافشانی پلانکتون ها
لمبوک، بالی، اندونزی

  گروه سرگرمی ROZANEH

   لمبوک نام جزیره ای است که در ایالت های غربی اندونزی واقع شده است.


 ۳٫ دماغه Laguna
بولیوی

  گروه سرگرمی روزنه

   بولیوی کشوری محصور در خشکی، در مرکز آمریکای جنوبی است. پایتخت آن به طور رسمی و در قانون اساسی شهر سوکره ذکر شده اما دولت این کشور در شهر لاپاز مستقر است. جمعیت بولیوی ۱۰ میلیون نفر و زبان‌های رسمی آن اسپانیایی، کچوآ، آیمارا و ۳۴ زبان دیگر بومی است.


 ۴٫ شفق شمالی
Kautokeino، لاپلند، نروژ

  www.ROZANEHONLINE.com

  لاپ‌لَند، نام منطقه‌ای در اروپای شمالی است و بیشتر آن در مدار قطبی شمال واقع شده است. این منطقه، نواحی شمالی نروژ، سوئد و فنلاند را در بر گرفته و تا شبه‌جزیره کولا در روسیه امتداد می‌یابد. لاپ‌لند از سمت غرب، توسط دریای نروژ، از شمال به‌وسیله دریای بارنتز و از شرق توسط دریای سفید، احاطه شده است. این منطقه به خاطر اقوام شمال اسکاندیناوی که به “لاپ” معروفند و به طور پراکنده برای چند هزار سال در آن ساکن هستند، لاپلند نامیده شده است. این منطقه، محل زیست صدها هزار راس گوزن شمالی است.


 ۵٫ سرخ خیزاب
کانال هود، Puget Sound، واشنگتن

  گروه سرگرمی ROZANEH

  Puget Sound در ایالت واشنگتن، خلیجی در اقیانوس آرام و بخشی از دریای سالیش است.


 ۶٫مرداب آبی‌
Grindavik، ایسلند

  گروه سرگرمی روزنه

  Grindavik نام یک روستای ماهیگیری در شبه جزیره Reykjanes در جنوب غربی ایسلند است. مرداب آبی نیز چشمه معدنی آب‌گرم در گدازه‌های آتشفشانی است. آب فوق‌العاده داغ آن از نزدیک جریان‌های گدازه‌ای از زمین بیرون می ریزد و در مسیرش توربین‌های تولید برق را به کار می‌اندازد. آب‌تنی در آب گرم این مرداب برای درمان بیماری‌های پوستی بسیار موثر است. شنا در آن در تمام طول سال و مخصوصا در زمان یخ‌بندان بسیار لذت بخش است.


 ۷٫ مزرعه لاله
هلند، میان Sassenheim و Lisse

 روزنه آنلاین

  هلند از سال ۱۶۳۷ میلادی وارد تجارت گل لاله با سایر ممالک شد. با کشت انواع و اقسام متنوع از این گل که از دسته سوسنیان است، کار را به جایی رسانده اند که هر ساله جشنواره جهانی گل لاله در این کشور برگزار می شود.


 ۸٫ صحرای شن های سفید
آلاموگوردو، نیومکزیکو

  www.ROZANEHONLINE.com

  این صحرای فوق العاده در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی آلاموگوردو در مکزیکوسیتی قرار گرفته است.


 ۹٫ دریاچه صورتی
سنگال

  گروه سرگرمی ROZANEH

 رنگ صورتی این دریاچه به دلیل جلبک های سالینا کف دریاچه است. تابش نور خورشید روی آن نیز باعث صورتی دیده شدن آب می شود.


 ۱۰٫ استخر نیلوفر
پارک ملی یلواستون، ایالت وایومینگ

   www.ROZANEHONLINE.com

 استخر نیلوفر، یک چشمه آب‌گرم در پارک ملی یلواستون در ایالت متحده آمریکا است.


 ۱۱٫ شن های صورتی ساحل
Eleuthera، جزیره هاربور، باهاما

  روزنه آنلاین

  این ساحل برای شن  های صورتی ساحل که در قسمت شرقی جزیره قرار دارند، شهرت جهانی دارد. جزیره هاربور یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری باهاما به شمار می رود و آمریکایی ها بسیاری در فصل گرما به آنجا سفر می کنند.


 ۱۲٫ کوه های رنگارنگ و زیبا
ایالت گانسو، چین

  گروه سرگرمی روزنه

  گانسو یکی از استان‌های کشور چین است. این استان در شمال این کشور قرار گرفته و دارای مرز کوتاهی با کشور مغولستان است. مرکز آن نیز لانژو است. کوه های جالب این منطقه آدم را یاد ادویه های هفت رنگی می اندازد که در عطاری ها وجود دارند.


 ۱۳٫ دریاچه نمک Salar de Uyuni
بولیوی

  http://www.rozanehonline.com

 سالاردو ییونی، بزرگ‌ترین کویر نمک دنیا است که در نزدیکی رشته ‌کوه آند در جنوب غربی کشور بولیوی در آمریکای جنوبی واقع شده‌است. این دشت پوشیده از نمک در ارتفاع ۳۵۶۵ متری از سطح دریاهای آزاد قرار دارد و وسعت آن ۱۰٬۵۸۲ کیلومتر مربع است.


 ۱۴٫ آنتلوپ کنیون
آریزونا

  www.ROZANEHONLINE.com

  آنتلوپ کنیون پارکی طبیعی در ایالت آریزونا در ایالات متحده آمریکا است. این پارک شامل صخره‌هایی دیدنی است که توسط آب و هوا در طول سالیان به گونه‌ای غریب فرسایش یافته و در ساعاتی مخصوص از روز خالق مناظری با نورپردازی‌های نایاب می‌شوند.

 



:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ...

دانش و فن سلامت

نکاتی برای داشتن حسی بهتر در طول روز

نویسنده مطلب : سعیده اکبری تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۷ منبع خبر : WebMD
e
p
+
-
اندازه متن :
مهم‌ترین گام‌هایی که برای داشتن حسی خوب از صبح تا شب نیاز دارید چیست؟

دکتر دیوید راکِل روزهای خود را با کمک به مردم می‌گذارند تا پاسخ این سؤال را پیدا کند. او مدیر برنامۀ پزشکی منسجم در دانشگاه ویسکانسین است و از نظر او، حس خوب یعنی اینکه بدن و ذهن شما با تمام قوای خود کار کند و شما حس خوبی از تندرستی داشته باشید.
برای اینکه روزبه‌روز حس بهتری داشته باشید، او این نکات را توصیه می‌کند:

در طول روز آفتاب بگیرید
نور آفتاب سروتونین شیمیایی مغز را تحریک می‌کند. این ماده در ایجاد حس شادی در شما نقش دارد.
راکل می‌گوید: «وقتی شما در زیر نور خورشید هستید، از این زمان برای ورزش استفاده کنید تا حالتان بهتر شود». تحقیقات دریافته‌اند که فعالیت جسمی می‌تواند مانند دارو در درمان افسردگی خفیف تا متوسط مؤثر واقع شود و حتی ممکن است در پیشگیری از بازگشت افسردگی بهتر از دارو عمل کند. علاوه بر این، به برطرف کردن اضطراب هم کمک می‌کند.

خودتان را برای خوای خوب آماده کنید
غروب‌ها، وقتی هوا کمی تیره‌ شد، مغز شما هورمونی به نام ملاتونین تولید می‌کند. این هورمون به شما کمک می‌کند که حس خواب به شما دست بدهد. برخی از انتخاب‌ها در طول روز و عصر بر میزان ملاتونین تأثیر می‌گذارد که در عوض در خوب خوابیدن شما نقش دارد. راکل به شما توصیه می‌کند که:
  • حتماً زیر نور خورشید ورزش روزانه داشته باشید. زیرا به شما کمک می‌کند که شب خوب بخوابید. بخشی از آن، به این علت است که ملاتونین به میزان سروتونینی که دارید مربوط می‌شود.
  • دستگاه گرمایشی خود را خاموش کنید. وقتی بدن شما خنک‌تر باشد ملاتونین تولید می‌کند. بنابراین، اگر خیلی گرمتان نباشد، خواب بهتری خواهید داشت.
  • چراغ‌ها را خاموش کنید. اگر اتاق خواب شما کاملاً خاموش نباشد، به اندازه کافی ملاتونین تولید نخواهید کرد.
 
غذاهایی بخورید که حس خوبی به شما می‌دهد
روشی که شما به بدن و ذهنتان سوخت‌رسانی می‌کنید در ایجاد حس قوی یا ضعیف بودن یا متمرکز و حواس‌پرت بودن تفاوت ایجاد می‌کند. این نکات را به یاد داشته باشید:
  • به غذاهایی فکر کنید که رنگ‌های متنوعی دارند و تازه هستند. به این معنی که به جای غذاهای تصفیه‌شده و فرآوری‌شده، سبزیجات، میوه‌ها، حبوبات و غلات کامل تازه استفاده کنید.
  • برای سبزیجات چلیپایی مانند بروکلی، گل کلم، کلم پیچ و کاهو جایی اختصاص دهید. او می‌گوید: «این سبزیجات حاوی مواد شیمیایی هستند که سیستم ایمنی شما را محافظت می‌کنند و به سم‌زدایی بدن کمک می‌کنند. اینها اَبَرغذاهایی هستند که حس خوبی ایجاد می‌کنند.»
  • از غذاهایی که قند خون را بالا می‌برد پرهیز کنید؛ مانند نوشابه‌های گازدار شیرین‌شده و شیرینی‌های قندی. بدن شما انسولین زیادی ترشح می‌کند و قند خون شما پایین می‌آید. این افزایش و کاهش برای سلامت، تمرکز و میزان انرژی شما خوب نیست.
 
به زمان حال تمرکز کنید
راکل می‌گوید: «اگر بتوانیم بفهمیم که ذهن ما در چه آشفتگی است و  یاد بگیریم تمرکز بیشتری به زمان حال داشته باشیم، این یک دارایی فوق‌العاده برای حس کلی تندرستی ماست. این آشفتگی باعث می‌شود که شما حس بدیی داشته باشید، افسوس گذشته را بخورید و نگران چیزهای بدی باشید که برای شما رخ خواهد داد.
تمرین تمرکز حواس به شما کم می‌کند که با تمرکز بر زمان حال این آشفتگی را کم کنید. برای تمرکز بیشتر، این موارد را امتحان کنید:
  • به رنگ‌ها، صداها و بوهای اطرافتان در هر زمان ممکن توجه کنید.
  • چند دقیقه‌ای به دم و بازدم خود توجه کنید.
  • وقتی افکار نگران‌کننده بروز می‌کند، به جای اینکه به آنها توجه کنید و با آنها بجنگید، بگذارید از ذهن شما بیرون روند.

مثبت بمانید
راکل می‌گوید: «یک اتفاق مشابه می‌تواند بین دو نفر رخ دهد و یکی نسبت به آن نگرش مثبت داشته باشد و دیگری نگرش منفی. بنابراین، سعی کنید جنبۀ خوب چیزها و آدم‌هایی که اطرافتان هستند را ببینید. این کار به شما کمک می‌کند که بدون اضطراب و افسردگی بمانید.»


ارتباط معنوی داشته باشید
راکل ارتباط معنوی را به عنوان وقت گذاشتن برای چیزی که به زندگی شما هدف و معنی می‌دهد تعریف می‌کند. این می‌تواند اعتقادات مذهبی، لذت بردن از طبیعت یا اشتراک گذاشتن لحظات با عزیزان باشد. اگر صبح هیجان‌زده از چیزی بیدار می‌شوید که به شما معنی و هدف می‌دهد، بدن شما تمام تلاش خود را می‌کند تا آن را مداوا کند.


با مردم در اتباط باشید
داشتن شبکۀ حامی خوب دوستان، خانواده، همکاران و دیگر افرادی که به شما اهمیت می‌دهند می‌تواند به شما کمک کند که سالم‌تر بمانید، کمتر استرس داشته و حتی زندگی طولانی‌تری داشته باشید. مدام با این افراد ارتباط برقرار کنید و برای قوی نگه داشتن این روابط کار کنید.

 


:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ...
 
صفحه اصلي تماس با ما عناوين مطالب پروفايل برگرفته از سایت حامیان مردمی استاد شجریان
نغمه سر کن که جهان تشنه آواز تو بینم ...

اثر دوست هنرمند خانم سحر ربیعی

[ ] [ ] [ حامیان استاد شجریان ]

این نوشته را که با ذکر اسامی برخی از آلبوم های استاد است به ایشان ودوستدارانش تقدیم می کنم: تو می خوانی و سازها با جرعه ای از نوا ی نابت گلو تر می کنند و هزار دستان هزاران تحریر از حنجره حنانه ات وام می ستانند وخوب می دانم سرو چمان زمانی رقصیدن آغازد که تو نسیم وصل را زمزمه کنی . تو می خوانی و دل مجنون من یاد ایامی می کند که در آستان جانان سر خوش از جام عشق روزگار می گذراند . حالا حتا اگر هم نخوانی هنوز هم آوای صنما در خیال و دهانم غوطه می خورد و هنوز هم رسوای دل هستم.{مهرزاد خرمانی}

ازآقای مهرزاد خرمانی تشکرمیکنیم برای ارسال این متن زیبا

[ ] [ ] [ حامیان استاد شجریان ]

حسین نوش آبادی سخنان خودرا بعداز پاسخ حامیان استاد تغیرداد.درودبرمردم و حامیان استاد آواز ایران

 

 

روزنامه «مردم امروز» بعد از سخنان غیرقابل پیش بینیِ «حسین نوش آبادی»، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره استاد «محمدرضا شجریان»، با او مصاحبه‌ای انجام داده و درباره اظهارنظر او در نشست خبری اش، سوال کرده است.

به گزارش «خبرنگار موسیقی ایرانیان»، در بخشی از مصاحبه که تیتر اول این روزنامه است، پاسخ نوش آبادی این بود که «ضرورتی برای عذرخواهی شجریان احساس نمی‌کنیم».

۷bccfde7

 بر



:: بازدید از این مطلب : 9410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ...

برگرفته از وب سایت " هنوزهم عاشقتم بی وفا (باکسب اجازه از مدیرمحترم )
شب برای...

 

 

شب براي چيدن ستاره هاي قلبت

 

خواهم آمد. بيدار باش من با سبدي پر

 

از بوسه مي آيم و آن را قبل از چيدن

 

ستاره هاي قلبت روي گونه هايت

 

مي كارم تا بداني اي خوبم دوستت دارم.

 


 

 

[+] نوشته شده توسط sh در 15:15 | نظر بدهید |







عاشق شدم...

 

 

 

عاشق شدم ...

 

عاشقه کسی که صداقت 

 

در رفتار و گفتارش موج می زند 

 

عاشق کسی که هر شب در 

 

خواب دنبال اثری از او می گردم

 

عاشق کسی که حرف های 

 

عاشقانه اش در وجودم رخنه می کند

 

عاشق کسی که برق دو چشمایش 

 

حواس را از هوش و ذهنم می برد

 

عاشق کسی که نور سیمای سپیدش 

 

عشق را درتمام وجودم تلالؤ می دهد

 

عاشق کسی که در رویاهایم همیشه 

 

دنبال نگاه وصدای از سوی اومی گردم

 

عاشق کسی که خم ابروان زیبایش مرابه 

 

خم کوچه های بی پایان عاشقی می برد

 

عاشق کسی که وجودش را هر شب بااینکه 

 

خیلی از من دور هست پیش خودم احساس می کنم

 

 


 

 

[+] نوشته شده توسط sh در 14:12 | نظر بدهید |







نمیدونم چطور بگم...

 

نمیدونم چطور بگم همه وجود من توئي

 

 

حتي تو خواب تو بيداري تو لحظه لحظه هام توئي 

 

 

کاشکي ميشد فقط يه بار تو رو تو آغ 

 

 

بهت بگم دوستت دارم تا اون روزي که بميرم

 

 

ندارم تو اون چشات غم ببينم

 

 

اون روز اگه  ميگيرم 

 

 

نمي دونم چي بنويسم تا وصف خو

 

 

خيلي کمه واژه اي که لايق و

 

 

بيشتر از اين نمينويسم ولي از اون ته دلم 

 

 

فداي تو دوستت دارم

 

 



:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ...

بااجازه از مدیرمحترم وب سایت عطربارون
اگه معرفت بود شاید بیشتر از اینا میموند !!!


بنویسید : : :


گریه نکنید !!!


اون روزایی که اون گریه میکرد شما کجا بودید ؟؟؟


بنویسید : : :


تو این قبر فقط ی مشت خاطره دفنه !!!


بنویسید : : :


روحشو با کالبد شکافی خاطراتش آزار ندهید !!!


بنویسید : : :


غصه هاش فقط تو قصه ها بود و قصه هاش فقط مال کتابا !!!!


بنویسید : : :


تنها بود ولی کسی رو تنها نذاشت !!!


بنویسید : : :


آخرش اون لحظه ای که میخواستین فرا رسید ...


رفت


واسه همیشه ...

برچسب‌ها:

تاريخ : برچسب:تنها بود ولی کسی رو تنها نذاشت !!!,
 
| 9:4 | نویسنده : rosha | نظر بدهید

یــه پــسرایــی هــــســـتـن کـــه......

صـــدای خـــنــده هــاشــون تــو خــیــابــون میـــپیـــچــه
شــلوارشـــون نــــه خــیــلی بـــراشـــون بــــزرگـــه نــه خــیــلی کــوچــیــک......

ابــروهــاشــون فــابــریــک خودشـــونــه
هـــمــونــایــی کـــه نـــه لـــکســوز دارن نـــه کــمــری...
امـــــــا مرام دارن.........

چـــشـــمـــشــون هــمــه جــا کــار نـــمــیــکــنــه.........
و دنــــبـــال مـــــوی بــــلــند و چـــــشم آبــــی نــیســــــت
پــســرایــی کــه مــوزیــک هــای خـــارجـــی رو بـــدون مــعــنــی کـــردن حفـــظ نمیکنــــن
پــــز نمیـــــدن..
پــــاتـــوقــشــون مـــهـــمـــونـــی و شــــیشه و انواع مشـــروبـــی جـــات نیـــست..........
آره رفـــــــــــیـــــــــــق..
اونـــــــــــایـــی کـــه تـــیکــه کـــــلامشـــون معرفـــته..............
بـــــی ریـــــا...بـــا خـــــــــدا...مهربــــــون و با مســـــئولیتــــن
آدم میـــــتونــه بهشــــون تکیـــه کــنه.......

کـــنــارشـــون آرامـــش داری...
کنـــارش باشـــی یــا نــــباشی حواســـش بــه بقـــیه دخـــترا نــــــــیست
و آدم هــــا رو مثــــل هـــــم نمیـــبــیــنـن
این جـــــــور پــــــــسرا خیـــــــــــــــــــلی مردن..
خیلی تکن..خیلی خاصن..
اگــــه هـــمچیـــن کـــسی رو داریــــــــن اذیـــتــش نکنـــین..
ازش ایــــــــراد نگــــــیرین..ترکــــــــش نکنیـــن...
خیــــــلی شوخن و جنگولکـــــ بازی در مــــــیارن..
ولـــــــی احساسشــــــــون قــــــــــویه...
آه کــــــــــه بکـــــــــشن خدا دنیـــــــا رو واســــــشون زیرو رو میــــــکنـــه.....


برچسب‌ها:

تاريخ : برچسب:یــه پــسرایــی هــــســـتـن کـــه,,,,,,,
 
| 10:14 | نویسنده : rosha | 1 نظر

اﻭﺝ ﻣـﺮﺩﺍﻧﮕـﯽ ﻧﺴﻞ ﺟﺪﯾـﺪ ﺭﺍ ﻭﻗﺘـﯽ ﻓﻬﻤﯿﺪﻡ ﮐﻪ ﺩﯾﺪﻡ :

ﭘﺴﺮﯼ ﺑﺎ ﻧﺎﺯﮎ ﮐﺮﺩﻥ ﺻﺪﺍﯾـﺶ ﺑﺎ ﺗﻠﻔـﻦ ﺍﺯ ﻫﻤﺠﻨـﺲ ﺧﻮﺩ، ﺳﻮﺀ ﺍﺳﺘﻔـﺎﺩﻩ ﻣﯿﮑﺮﺩ .

- ﺍﻭﺝ ﻣﺮﺩﺍﻧــﮕﯽ ﻧﺴـﻞ ﺟﺪﯾﺪ ﺭﺍ ﻭﻗﺘﯽ ﻓﻬﻤﯿـﺪﻡ ﮐﻪ ﺩﯾﺪﻡ :

ﭘﺴﺮﯼ ﺍﺯ ﮐﻼﻩ ﮔﯿﺲ، ﻣﻮﺑـﻨﺪ، ﻭ ﮔﻮﺷـﻮﺍﺭﻩ ، ﺑﺎ ﺍﻓﺘﺨـﺎﺭ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯿﮑﺮﺩ .

- ﺍﻭﺝ ﻣـﺮﺩﺍﻧﮕـﯽ ﻧﺴﻞ ﺟﺪﯾﺪ ﺭﺍ ﻭﻗﺘـﯽ ﻓﻬﻤـﯿﺪﻡ ﮐﻪ ﺩﯾـﺪﻡ :

ﭘﺴﺮﯼ ﺗـﻮﯼ ﺩﻋﻮﺍ، ﺟﺎﯼ ﺩﺍﺩ ﺯﺩﻥ، ﺟﯿــــﻎ ﻣﯿﮑﺸﯿﺪ !

-
ﺍﻭﺝ ﻣـﺮﺩﺍﻧـﮕـﯽ ﻧﺴﻞ ﺟﺪﯾـﺪ ﺭﺍ ﻭﻗـﺘـﯽ ﻓﻬﻤﯿـﺪﻡ ﮐﻪ ﺩﯾـﺪﻡ :

ﭘﺴﺮﯼ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﺩﻗﯿـﻖ
ﺷﺪﻥ ﺩﺭ ﮐﺎﺭ ﻭ ﺯﻧـﺪﮔـﯽ ﺍﺵ، ﺑﻪ ﺁﯾﻨـﻪ ﺯﻝ ﻣﯿـﺰﺩ ﻭ ﺍﺑﺮﻭ ﺑﺮﻣـﯿﺪﺍﺷﺖ .

-
ﺍﻭﺝ ﻣـﺮﺩﺍﻧﮕـﯽ ﻧﺴﻞ ﺟـﺪﯾﺪ ﺭﺍ ﻭﻗﺘـﯽ ﻓﻬﻤـﯿﺪﻡ ﮐﻪ ﺩﯾـﺪﻡ : ﯾﮏ ﭘﺴـﺮ ﺍﯾﺮﺍﻧـﯽ ﻓﻘﻂ
ﻣـﺎﺩﺭ ﻭ ﺧﻮﺍﻫـﺮﺵ ﺭﺍ ﻧـﺎﻣﻮﺱ ﺧـﻮﺩ ﻣﯿﺪﺍﻧﺪ، ﻧـﻪ ﺗﻤـﺎﻡ ﺩﺧﺘـﺮﺍﻥ ﺍﯾــﻦ
ﺳـﺮﺯﻣﯿــﻦ ﺭﺍ .

ﺧـﻼﺻـﻪ ﺍﻭﺝ ﻣـﺮﺩﺍﻧـﮕـﯽ ﺍﯾﻦ ﻧـﺴﻞ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺧـﯿﻠـﯽ ﭼﯿﺰﻫﺎ ﺩﯾــﺪﻡ …
ﭘـﺴﺮ ﺳﺮﺯﻣﯿﻦِ ﻣــﻦ، ﺑﻬﺘـﺮﯾـﻦ ﺩﻋﺎﯾﻢ ﺑﺮﺍﯾـﺖ ﺍﯾﻦ ﺍﺳـﺖ ﮐﻪ :
“ﻣﺮﺩﺍﻧـﮕـﯽ ﺍﺕ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﻧﺪﻫـﯽ ”
ﮐﻪ ﺍﮔـﺮ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺑﺪﻫـﯽ ﺩﯾـﮕﺮ ﻫﯿـﭻ ﻧـﺪﺍﺭﯼ …

ﺳﻼمتیــه ﭘﺴﺮﺍﯾـﯽ ﮐﻪ ﻣـــــــــــﺮﺩ ﺑـﻮﺩﻥ ﺭﻭ ﯾﺎﺩﺷﻮﻥ ﻧـﺮﻓـﺘـﻪ……


برچسب‌ها:

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 30 صفحه بعد

.: Weblog Themes By BlackSkin :.

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
ویژه مدیریت وب
نويسندگان
حامیان بلک اسکین
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عطرباران و آدرس rosha72.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.




آخرین مطالب
پيوندهای روزانه
آرشیو مطالب
حامیان بلک اسکین
برچسب‌ها وب
آی پی شما

78.39.220.130

يكشنبه 12 بهمن 1393

ساعت
 
بینندگان عمومی
امکانات وب
 
 
 
نام :
وب :
پیام :
2+2=:
 
   
 
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:




 



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ...

بابببا

به گریه انداختن دختر,

 

 

 

مواظــب باشیـــــد ...

"خــــــــــدا " اشـکـهـــــای او را می شمـــــارد .....

 


برچسب‌ها:

تاريخ : برچسب:دختــــــــــــــــــــــــر,
 
| 11:10 | نویسنده : rosha | نظر بدهید

صداي باران را مي شنوي ستاره من ؟؟؟

من عاشق بارانم.....

منتظر نباش بشنوي كه از دلبستگي به تو دل بريده ام

و تو عزيز بارانيم را در جاده زندگي جا گذاشته ام...

و يا در آسمان به ستاره ديگري سلام كرده ام...

هيچ توقعي از تو ندارم، اگر دوستم نداري در همان فاصله دور بمان....

همين نام و ياد تو، از تمام بودنت براي روشن كردن اتاق تنهايي دلم كافيست...

حتي اگر نباشي هم گمان بودنت را در دفترم ،دلم وهر جايي كه ميتوانم ياد كنم حك مي كنم....

شايد روزي به احساسم بخندي...

مهم نيست....

همين كه پيش دلم روسفيدم كه من كاري نكرده ام كه تو را برنجانم و باعث قطره اشكي از روي ناراحتي تو باشم

برايم كافيست...

گاهي وقت ها، دوست داشتن يعني گذاشتن و گذشتن...

اگر روزي از تو گذشتم، بدان بخاطر تو، از تو مي گذرم...
فقط بخاطر تو ای بارانی ترین احساس زندگیم....


برچسب‌ها:

تاريخ : برچسب:صداي باران را مي شنوي ستاره من ؟؟؟,
 
| 10:50 | نویسنده : rosha | نظر بدهید

 

 

دستمال كاغذی به اشك گفت:
قطره قطره‌ات طلاست
یك كم از طلای خود حراج می‌كنی؟
عاشقم.. با من ازدواج می‌كنی؟

 

اشك گفت: ازدواج اشك و دستمال كاغذی!؟
تو چقدر ساده‌ای خوش خیال كاغذی!
توی ازدواج ما، تو مچاله می‌شوی
چرك می‌شوی و تكه‌ای زباله می‌شوی
پس برو و بی‌خیال باش
عاشقی كجاست؟ تو فقط دستمال باش!

دستمال كاغذی، دلش شكست
گوشه‌ای كنار جعبه‌اش نشست
گریه كرد و گریه كرد و گریه كرد
در تن سفید و نازكش دوید خون درد

آخرش، دستمال كاغذی مچاله شد
مثل تكه‌ای زباله شد
او ولی شبیه دیگران نشد
چرك و زشت مثل این و آن نشد

رفت اگرچه توی سطل آشغال
پاك بود و
عاشق و زلال
او با تمام دستمال‌های كاغذی فرق داشت
چون كه در میان
قلب خود دانه‌های اشك كاشت.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : برچسب:شعر-خوش خیال كاغذی -عاشقانه,
 
| 10:21 | نویسنده : rosha | نظر بدهید

 

 

با همه‌ی بی سر و سامانی‌ام 
باز به دنبال پریشانی‌ام 

طاقت فرسودگی‌ام هیچ نیست 
در پی ویران شدنی آنی‌ام 

 

آمده‌ام بلکه نگاهم کنی 
عاشق آن لحظه‌ی طوفانی‌ام 

دلخوش گرمای کسی نیستم 
آمده‌ام تا تو بسوزانی‌ام 

آمده‌ام با عطش سال‌ها 
تا تو کمی
عشق بنوشانی‌ام 

ماهی برگشته ز دریا شدم 
تا تو بگیری و بمیرانی‌ام 

خوب‌ترین حادثه می‌دانمت 
خوب‌ترین حادثه می‌دانی‌ام؟ 

حرف بزن ابر مرا باز کن 
دیر زمانی است که بارانی‌ام 

حرف بزن، حرف بزن، سال‌هاست 
تشنه‌ی یک صحبت طولانی‌ام 

ها به کجا میکشی‌ام خوب من؟ 
ها نکشانی به پشیمانی‌ام!

 


برچسب‌ها:

تاريخ : برچسب:شعر-خوب‌ترین حادثه -عاشقانه,
 
| 10:2 | نویسنده : rosha | نظر بدهید

خدایا! در انجماد نگاه های سرد این مردم،

دلم برای “جهنمت” تنگ شده


برچسب‌ها:

تاريخ : برچسب:اس عاشقانه -غمگین-دل تنگ,
 
| 9:16 | نویسنده : rosha | 1 نظر

ببار ای باران ، ببار که غم از دلم رفتنی نیست،

اشکهای روی گونه ام دیدنی نیست.

ببار ای باران

ببار…


برچسب‌ها:

تاريخ : برچسب:ببار ای باران,
 
| 9:14 | نویسنده : rosha | 1 نظر

روی سنگ قبرم بنویسید :::


اگه تنها نبود ، شاید اینجا قبری نبود !!!


روی سنگ قبرم بنویسید : : :


اگه دلیلی بود ، اکنون بیش شما بود !!!


بنویسید : : :


اگه معرفت بود شاید بیشتر از اینا میموند !!!


بنویسید : : :


گریه نکنید !!!


اون روزایی که اون گریه میکرد شما کجا بودید ؟؟؟


بنویسید : : :


تو این قبر فقط ی مشت خاطره دفنه !!!


بنویسید : : :


روحشو با کالبد شکافی خاطراتش آزار ندهید !!!


بنویسید : : :


غصه هاش فقط تو قصه ها بود و قصه هاش فقط مال کتابا !!!!


بنویسید : : :



:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ...
  close

گاه در خلوت نگاهم بادی می وزد
نوشته شده در یک شنبه 12 بهمن 1393
بازدید : 768
نویسنده : روزبه
 
 

گاه در خلوت نگاهم بادی می وزد... و تو چشمانت را می بندی...
موهایت پریشان می شود...و تبسم لبانت غنچه می کند در نگاهم...
آنگاه می بینی...که شور و نشاط...و عشق رادر من...ببین دلم تنگ نیست...
فقط کمی هوا ی دلم بارانیست...


:: برچسب‌ها: گاه در خلوت نگاهم بادی می وزد ,




دلتنگی یعنی
نوشته شده در یک شنبه 12 بهمن 1393
بازدید : 581
نویسنده : روزبه
 
 

دلتنگی یعنی... که ببینی یک متر ازت فاصله داره...
اما دستت بهش نمی رسه...حتی نمیتونی یه لحظه هم صورتشون ببینی...
واز طرفی دیگه...کسی جز اون شخص توی قلبت نیست...
اونوقت باید چه کرد...با این زندگی لعنتی...


:: برچسب‌ها: دلتنگی یعنی ,




وقتی درد دل می کنم
نوشته شده در یک شنبه 12 بهمن 1393
بازدید : 0
نویسنده : روزبه
 

 

وقتی درد دل می کنــم...بی تابی هایم را...
دردهـایــم را ...بیخوابی شب را ...و اشکهایم را...
می گویم تا کمی آرام شود روانم...
اما تو...همان گفته هایم را...برایم دوباره به تصویر می کشانی...
تا دوباره مرا برنجانی...میبری مرا و درخت خشک را نشانم می دهی...
و من گنجشک یخ زده را ...می بینم که چه میلرزد...و برایم جیک جیک میکند...
تا کمی حواسم از تو پرت شود...و بیشتر از این در گرداب گفته هایت گم نشوم...


:: برچسب‌ها: وقتی درد دل می کنم ,




کاش می شد
نوشته شده در یک شنبه 12 بهمن 1393
بازدید : 0
نویسنده : روزبه
 

 

کاش می شد...کوچه ها را بلد شد...
خیابانها را شمرد ...و گلها را شناخت...
کاش می شد...جایی نشست...و ستاره ها را دید...
ماه را دعوت کرد...ویه میهمانی آسمانی گرفت...
کاش می شد...کاش ها را برداشت...و ریخت توی جوی آب...
و هر چه دلمان دوست داشت...همان لحظه اتفاق افتاد...


:: برچسب‌ها: کاش می شد ,




دارم از تمامی خاطراتت فاصله می گیرم
نوشته شده در شنبه 11 بهمن 1393
بازدید : 829
نویسنده : روزبه
 
 

ببین...دارم از تمامی خاطراتت فاصله میگیرم...نمی دانم همه را پشت سر گذاشتم...
یا اینکه آنها دارند فراموشم می کنند...
باور می کنی...نامت را هم دیگر نمی دانم چیست...


:: برچسب‌ها: دارم از تمامی خاطراتت فاصله می گیرم ,




خودت به سادگی بیا
نوشته شده در شنبه 11 بهمن 1393
بازدید : 1053
نویسنده : روزبه
 
 

بیا...خودت به سادگی بیا...
تا من خزان کوچه ها را...بهاری کنم برایت...
پر از جوانه می شود لبانم...وقتی بهانه لبخند تو را می گیرم...


:: برچسب‌ها: خودت به سادگی بیا ,




دعا می کنم پیدایت کنم
نوشته شده در شنبه 11 بهمن 1393
بازدید : 509
نویسنده : روزبه
 
 

فقط دعا می کنم...
وقتی پیدایت کردم ...
زل بزنم در چشم هایت ...و بگویم عزیزِ تر از جانم...
از تو گذشتن برایم سخت است...مثلِ لحظه ی جان دادن است برایم...
پس برگرد...اینبار اگر خواستی بروی...با هم می رویم...تا من در غربت نگاهت اسیر نمانم...
حال می آیی؟


:: برچسب‌ها: دعا می کنم پیدایت کنم ,




هر شب در همان جای همیشگی
نوشته شده در شنبه 11 بهمن 1393
بازدید : 726
نویسنده : روزبه
 
 

هر شب ...در همان جای همیشگی...
شاممان را با هم می خوریم...
کمی قدم می زنیم...از گذشته می گویم برایت...
و تو فقط به حرفهایم گوش می دهی... و سری تکان می دهی...
هنوز نرفته است...این خاطره وفادار مانده است...

 

:: برچسب‌ها: هر شب در همان جای همیشگی ,




از دنیای برفی بیزارم
نوشته شده در پنج شنبه 9 بهمن 1393
بازدید : 823
نویسنده : روزبه
 
 

یعضی وقتا...
از دنیای برفی بیزار میشم...
آنقدر که خسته می شوم از صدای بغض آسمان...
دیگر می خواهم...
دنیا را خط خطی کنم ...خاطره ها را پاک کنم...
برای خودم دنیایی بسازم پر از گل...گلهایش یاس باشد و رازقی...
دیگر می خواهم شقایقی نباشد در دنیایم...


:: برچسب‌ها: از دنیای برفی بیزارم ,




هنوز تو را هر شب زنده می کنم
نوشته شده در پنج شنبه 9 بهمن 1393
بازدید : 824
نویسنده : روزبه
 
 

اکنون...
کجایی...چه میکنی...هنوز مرا یادت هست؟
من که ...
هنوز تو را هر شب زنده می کنم...
و دوباره سپیده میمیری در نگاهم...


:: برچسب‌ها: هنوز تو را هر شب زنده می کنم ,




یک آغوش مهربان
نوشته شده در پنج شنبه 9 بهمن 1393
بازدید : 816
نویسنده : روزبه
 
 

گاهی نیاز داری به یک آغوش مهربان...که تو را مست کند از عشق...
در اوج غم و اندوه...سیرابت کند از شوق و سرور...
و نگاه کنه توی چشمات...و بگه تنها آغوشت جای امن من است...


:: برچسب‌ها: یک آغوش مهربان ,




کجاتو را گم کرده ام
نوشته شده در پنج شنبه 9 بهمن 1393
بازدید : 812
نویسنده : روزبه
 
 

نمیدانم... در کدامین جای این عالم تو را جای گذاشتم...
تو رفتی...یا اینکه من تو را گم کرده ام...نمیدانم...
در کجای این آسمان پنهان شده ای...
لعنتی...بیا دارم خودم را هم گم می کنم...


:: برچسب‌ها: کجاتو را گم کرده ام ,




نگاهش را می دزدی از خرابه نگاهم
نوشته شده در چهار شنبه 8 بهمن 1393
بازدید : 822
نویسنده : روزبه
 
 

آهـــای غــريـبه…؟ کنــارش مــي نــشيـنی ودستانش را گرم می کنی...
بــا چــند جمله عاشقش می کنی...و نگاهش را می دزدی از خرابه نگاهم...
راستی من هم مثل تو ...روزی غریبه اش بودم...
مثل تو ...برایش زیر باران چتر می شدم...
مثل تو...برایش از شقایقها می گفتم...
اما...مثل تو نبودم غریبه...
چون اون تنها عشق من بود...
چون نفسم به نفسش بند بود...
چون...اون همه زندگی من بود...
غریبه...مبارکت باشد...هر آنچه در او می بینی...
که هر چه هست...همه زندگی من است...


:: برچسب‌ها: نگاهش را می دزدی از خرابه نگاهم ,




می خواهم با عشقت سفر کنم
نوشته شده در چهار شنبه 8 بهمن 1393
بازدید : 816
نویسنده : روزبه
 
 

میخواهم تا بیكران خیال ...باعشقت سفر کنم... 
به دنبال واژه ای هستم...که نگاهت را به میهمانی چشمهایم دعوت کنم...
و تو همچنان در نگاه عاشقم...برقصانی شقایقها را...
. من بنوازم برایت...از عاشقانه هایم...


:: برچسب‌ها: می خواهم با عشقت سفر کنم ,




من هنوز خوابت را می بینم
نوشته شده در چهار شنبه 8 بهمن 1393
بازدید : 828
نویسنده : روزبه
 
 

ببین...من هنوز خوابت را می بینم...
هنوز گاهی یواشکی می بوسم لبانت را...
هنوز با تو در کنار ساحل قدم می زنم...
هنوز یواشکی خودم را گول می زنم...
که تو داری برایم آواز میخوانی...


:: برچسب‌ها: من هنوز خوابت را می بینم ,




برای آمدنت ذوق کرده ام
نوشته شده در چهار شنبه 8 بهمن 1393
بازدید : 311
نویسنده : روزبه
 
 

من اینجانشسته ام...... درکنار همین رویاهای ناتمام...
به انتظار آمدنت...ذوق کرده ام فراوان...
می آیی...
یا اینکه بغض کنم...و برم به جهنم...


:: برچسب‌ها: برای آمدنت ذوق کرده ام ,




شاید تو فریاد سکوت خسته من باشی
نوشته شده در سه شنبه 7 بهمن 1393
بازدید : 826
نویسنده : روزبه
 
 

شاید تو…
فریاد سکوت خسته من باشی...
تو را نمی بینم...اما میان نوشته هایم احساست می کنم...
شاید تو ….
فریاد قلبم باشی...
که هر سپیده می آیی...و تا شامگاه تو را نفس می کشم...
شاید تو...شاید تو...باز هم شاید تو...


:: برچسب‌ها: شاید تو فریاد سکوت خسته من باشی ,




خوابیدن میان آغوشت
نوشته شده در سه شنبه 7 بهمن 1393
بازدید : 920
نویسنده : روزبه
 
 

خوابیدن میان آغوشت...
و برخواستن در میان چشمانت...
دیدن لبخند ت...
و نوارش گیسوانت...
سرت را میان آغوشم پنهان کردن...
و دزدکی گریستن...و از شب گله کردن...
و از رویاهای غریبی گفتن...
و رفتن و رفتن...

 
 
 

:: برچسب‌ها: خوابیدن میان آغوشت ,




شبانه ام را با تو می گذرانم
نوشته شده در سه شنبه 7 بهمن 1393
بازدید : 918
نویسنده : روزبه
 
 

شبانه هایم...را با تو می گدرانم...با یادت و با خاطراتت...
ترس از سنگینی پلکهایم...که مبادا به خواب روم...
و آنگاه تو بیایی...و من نبینم نگاه عاشقانه ات را...
که چگونه از دور میبوسی لبانم را...


:: برچسب‌ها: شبانه ام را با تو می گذرانم ,




دلم یک عاشقانه آرام می خواهد
نوشته شده در سه شنبه 7 بهمن 1393
بازدید : 938
نویسنده : روزبه
 
 

دلم یک عاشقانه آرام می خواهد...
بنشینی...رو در رویم...چشم در چشم...نفس در نفس...
تو گله کنی...و من اشک بریزم...
تو از غم بی کسی بنالی ...و من از غم دوری تو...


:: برچسب‌ها: دلم یک عاشقانه آرام می خواهد ,




همیشه باید کسی باشد
نوشته شده در دو شنبه 6 بهمن 1393
بازدید : 715
نویسنده : روزبه
 
 

همیشه باید کسی باشد...که شبها بر بالینت بیاید...و اشکهایت را با احساس پاک کند...
وقتی کسی نیست...که لرزیدن چانه ات را بفهمد...که بغض دارد در گلویت بیتابی می کند...
بگذار آسمان بتالد ...ابرها بگریند و ماه بخواب رود...و من اینجا آرام آرام جان بکنم...


:: برچسب‌ها: همیشه باید کسی باشد ,




کنار خستگی شبانه ام
نوشته شده در دو شنبه 6 بهمن 1393
بازدید : 925
نویسنده : روزبه
 
 

کنار خستگی شبانه ام...دقیقه ها را کنار میزنم...و به ماه می نگرم...
اما چشمانم...هی بهانه تو را می گیرند... 
اما از ابرهای سرگردان خبری نیست...تا اشکهایم را به استقبال آمدنت بفرستم...
مانده ام...تنهای تنها...فقط هی بهانه تو را می گیرم...از آسمان...


:: برچسب‌ها: کنار خستگی شبانه ام ,




خیالت راحت عشقم
نوشته شده در دو شنبه 6 بهمن 1393
بازدید : 925
نویسنده : روزبه
 
 

می دانم که خوب میدانی...
و خیالت راحت است...در خاطر کسی ماندگاری ...که نبودنت راهم با تمام دنیامعامله نمیکند ...
خیالت راحت زندگی...خیالت راحت عشقم...


:: برچسب‌ها: خیالت راحت عشقم ,




خیالت رویا به رویا...
نوشته شده در دو شنبه 6 بهمن 1393
بازدید : 726
نویسنده : روزبه
 
 

خیالت رویا به رویا...در خواب شبانه ام ...مثل نسیم جلا میدهد روانم را...
و می پیچد در فضای دلم ...عطرو بوی تو...
بگو کجا بجویمت ...ای بی نشان ...که راه را گم کرده ام...


:: برچسب‌ها: خیالت رویا به رویا , , , ,




زمان چه شتابان می گذرد بی تو
نوشته شده در یک شنبه 5 بهمن 1393
بازدید : 966
نویسنده : روزبه
 
 

زمان چه شتابان می گذرد بی تو...
بدون توجه به غمهای بزرگی... که در سینه جا خوش کرده اند...
و خاطره های کوچکی ...که حداقل می توانند... تحمل بی تو بودن را آسان کنند...
اما مگر می شود...گاهی چشمهایت...و گاه لبانت...و گوشه ای نفسی از تو جا مانده است...
و من بیقرار ...فریاد میزنم...فاطمه...فاطمه...فاطمه...
و تو در جواب ...فقط بغض میکنی در نگاهم...


:: برچسب‌ها: زمان چه شتابان می گذرد بی تو ,




رویای خیس
نوشته شده در یک شنبه 5 بهمن 1393
بازدید : 945
نویسنده : روزبه
 

 

از دور می آمدی... چشمهایم شروع به باریدن کرد...
آرام و مست نزدیک شدی...مرا در آغوش گرفتی...
و سر به شانه هایم گذاشتی...و اشک عشق را سرازیر کردی...
و چه حال و هوایی بود...میان جنگل عشق...
و چه رویایی خیسی بود ...در نگاه بی روحم...


:: برچسب‌ها: رویای خیس ,




تو باشی و من...
نوشته شده در یک شنبه 5 بهمن 1393
بازدید : 964
نویسنده : روزبه
 
 

ببین...با تو و در کنار تو...
کمی نگاه عاشقانه...
مه‌ِ جنگلی‌ و کمی‌ تاریکی ‌ِ محض...
نوری از ماه...و کمی مستی چشمانت...
تو باشی و من...تنهای تنها...و دیگر هیچ...
دنیا هم ارزانی خودشان...


:: برچسب‌ها: تو باشی و من , , , ,




فراموشم کردی
نوشته شده در یک شنبه 5 بهمن 1393
بازدید : 989
نویسنده : روزبه
 
 

میگویی... نسیم بر شمیم تو خوش آمده...
میگویی ...خاطره ها را تکاندی بر امواج دریا...
میگویی... فراموشم کردی...
حتی نامم را...باشد...شایدروزی ...گذرت به جنگل چشمانم بخورد


:: برچسب‌ها: فراموشم کردی ,




سرزمین نگاهت
نوشته شده در شنبه 4 بهمن 1393
بازدید : 511
نویسنده : روزبه
 
 

باران میبارید از سر شوق آسمان......و دستانی لرزان ... دزدکی تنی را نوازش می کند زیر باران... آنگاه محو تماشا میشوم...مست می شوم در بوی عطر نفسهایش...
و حس سوزش سرما گم می شود ... در گرمای آغوش پر ازعشقش...
و من نفس نفس می زنم...در سرزمین نگاهت...



:: بازدید از این مطلب : 541
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ...

تصاویری زیبا ودیدنی از طبیعت دلفان

IMG_0096 IMG_0242 IMG_0250 IMG_3300 IMG_3334 IMG_3369 IMG_3370 IMG_3388 IMG_3402 IMG_3630 IMG_3638 IMG_3641 IMG_3770 IMG_3795 IMG_5305 پینه بر گاه شمار (2) گاه شمار گرین (2) گرین (3) برگرفته از سایت لکنا



:: بازدید از این مطلب : 960
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 بهمن 1393 | نظرات ()