نوشته شده توسط : ...

از وب سایت  "نسیم دلفان"

تصاویر خنده دار ۱

به روز شده در سوم خرداد ۱۳۹۲


 


:: بازدید از این مطلب : 574
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ...

برگرفته از وب سایت " لکنا "

عبور از رودخانه مرگ+تصاویر

resized_939893_631


:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ...

با اجازه از وبلاگ  " همه چیز اینجاست "


باز باران بی ترانه
باز باران با تمام بی کسی‌های شبانه
می‌خورد بر مرد تنها
می‌چکد بر فرش خانه
باز می‌آید صدای چک چک غم
باز ماتم


من به پشت شیشه تنهایی افتاده
نمی‌دانم، نمی‌فهمم
کجای قطره‌های بی کسی زیباست؟


نمی‌فهمم، چرا مردم نمی‌فهمند
که آن کودک که زیر ضربه شلاق باران سخت می‌لرزد
کجای ذلتش زیباست؟
نمی‌فهمم


کجای اشک یک بابا
که سقفی از گل و آهن به زور چکمه باران
به روی همسر و پروانه‌های مرده‌اش آرام باریده
کجایش بوی عشق و عاشقی دارد؟
نمی‌دانم


نمی‌دانم چرا مردم نمی‌دانند
که باران عشق تنها نیست
صدای ممتدش در امتداد رنج این دل‌هاست
کجای مرگ ما زیباست؟
نمی‌فهمم


یاد آرم روز باران را
یاد آرم مادرم در کنج باران مُرد
کودکی ده ساله بودم
می‌دویدم زیر باران، از برای نان


مادرم افتاد
مادرم در کوچه‌های پست شهر آرام جان می‌داد
فقط من بودم و باران و گل‌های خیابان بود
نمی‌دانم
کجای این لجن زیباست؟


بشنو از من، کودک من
پیش چشم مرد فردا
که باران هست زیبا، از برای مردم زیبای بالادست
و آن باران که عشق دارد، فقط جاری ست بر عاشقان مست
و باران من و تو درد و غم دارد
خدا هم خوب می‌داند
که این عدل زمینی، عدل کم دارد


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 12 اسفند 1393برچسب:شهر شعر "شهری از شعر"باز یاران با ترانه"باز باران بی ترانه"شعر عاشقانه",
 
| 10:14 | نویسنده : عشق | نظر بدهید

 

قطره هاي اشكش از الماس بود

داغ عطر ياس زهرا زير ماه

مي چکانيد اشک حيدر را به چاه

گريه آري، گريه چون ابر چمن

بر کبود ياس و سرخ نسترن

اين دل ياس است و روح ياسمين

اين امانت را امين باش اي زمين

نيمه شب دزدانه بايد زير خاک

ريخت بر روي گل خورشيد، خاک

مدفن اين ناله غير از چاه نيست

جز تو کس از قبر او آگاه نيست

اي بي نشانه اي که خدا را نشانه اي

هرجا نشان تست، ولي بي نشانه اي

تصوير شاعرانه ي در خود گريستن 

راز بلند سوختن عارفانه اي

 

اي بي نشانه اي که خدا را نشانه اي

هرجا نشان تست، ولي بي نشانه اي

تصوير شاعرانه ي در خود گريستن 

راز بلند سوختن عارفانه اي


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 12 اسفند 1393برچسب:شهر شعر" شهری از شعر"شعر در مورد حضرت فاطمه" حضرت فاطمه,
 
| 9:51 | نویسنده : عشق | نظر بدهید

امروز به پایان می رسد ...



از فردا برایم چیزی نگو ...



من نمی گویم ...



فردا روز دیگریست ...



فقط می گویم ...



تو روز دیگری هستی ...



تو فردایی ...



همان که باید به خاطرش زنده بمانم ...

 


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 6 اسفند 1393برچسب:,
 
| 10:42 | نویسنده : عشق | نظر بدهید

 


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 6 اسفند 1393برچسب:,
 
| 10:30 | نویسنده : عشق | نظر بدهید


تمام ماجرای من

سه واژه شد برای تو

سه واژه ی جدا جدا

من و ...شب و ...هوای تو ..

 

 


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 5 اسفند 1393برچسب:,
 
| 17:36 | نویسنده : عشق | نظر بدهید

فردا اگر بدون تو باید به سر شود
فرقی نمی کند شب من کی سحر شود

شمعی که در فراق بسوزد سزای اوست
بگذار عمر بی تو سراپا هدر شود

رنج فراق هست و امید وصال نیست
این «هست و نیست» کاش که زیر و زبر شود

رازی نهفته در پس حرفی نگفته است
مگذار درد دل کنم و دردسر شود

ای زخم دلخراش لب از خون دل ببند
دیگر قرار نیست کسی با خبر شود

موسیقی سکوت صدایی شنیدنی است
بگذارگفتگو به زبان هنر شود

 

 


برچسب‌ها:


:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ...
تاريخ : دو شنبه 18 اسفند 1393برچسب:,
                                                                  ازوب سایت " من و زندگیم "
| 11:41 | نويسنده : فرشته

دلم میخواد نصفه شب یه اس ام اس بهش بزنم، بنویسم : هیچی...

اونم از خواب بپره، جواب بده : چی هیچی؟؟؟

منم تا صبح صد تا جواب بهش بدم...

هیچی نیست که جای خنده هاتو واسم بگیره...

هیچی نیست که مثه تو خوشحالم کنه...

هیچی نمیتونه مثل تو بهم ارزش زندگی رو بفهمونه...

هیچی نیست که مثل تو بهم آرامش بده... هیچی نیست که دلم باهاش احساس خوشحالی کنه...

هیچی شب و روزمو مثه تو برام شیرین نمیکنه...

هیچی نمیخوام ناراحتت کنه... هیچی ارزش اون اشکاتو نداره...

هیچی نیست که باعث شه دوست نداشته باشم...

هیچی نیست که منو از تو دور کنه...

هیچی تو دنیا نیست که واسم از تو مهمتر باشه...

هیچی غیر از تو عشقم نیست... هیچی... .

.

.



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ...

نکاتی در مورد تسبیحات حضرت زهرا(سلام الله علیها)

  به گزارش میرملاس ، یکی از با فضیلت ترین اعمالی که برای بعد از نماز به آن سفارش شده است تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها است.  تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها چیست؟از امام علی علیه السلام نقل شده است که: یکی از پادشاهان عجم برده ای به پیامبر هدیه نمود، من به فاطمه […]

برگرفته از  "هومیان نیوز "

3028521_948

 

به گزارش میرملاس ، یکی از با فضیلت ترین اعمالی که برای بعد از نماز به آن سفارش شده است تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها است.

 تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها چیست؟
از امام علی علیه السلام نقل شده است که: یکی از پادشاهان عجم برده ای به پیامبر هدیه نمود، من به فاطمه گفتم نزد رسول خدا برو و خدمتگزاری برای خود درخواست کن، زهرا نزد رسول خدا رفته و این موضوع را با ایشان در میان گذارد، پیامبر علیه السلام فرمودند: فاطمه جان! چیزی به تو دهم که برایت از خادم و آنچه در دنیاست بهتر باشد؛ بعد از نماز، ۳۴ بار الله اکبر، و ۳۳ مرتبه الحمد لله و ۳۳ بار سبحان الله بگو.
آنگاه این اذکار سه گانه را با «لا اله الا الله.» پایان بخش، و این برای تو از آنچه خواسته ای و ازدنیا و آنچه در دنیاست بهتر خواهد بود.

(سید محمد کاظم قزوینی، فاطمة الزهراء از ولادت تا شهادت، ترجمه دکتر حسین فریدونی، نشر آفاق، چاپ سوم، ۱۳۶۵، ص ۲۲۴)

بهترین هدیه عالم

ما اعتقاد داریم که حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله ) بهترین بنده خداوند متعال هستند. و همچنان اعتقاد داریم که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ، بهترین دختر، بهترین همسر و بهترین مادر هستند، پس وقتی بهترین پدر بخواهد به بهترین دختر هدیه ای دهد  چیزی را به او می دهد که بهترین و بی نظیر باشد.
عَنْ اَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ: مَا عُبِدَ اللَّهُ بِشَیْ ءٍ مِنَ التَّحْمِیدِ أَفْضَلَ مِنْ تَسْبِیحِ فَاطِمَةَ سلام الله علیها وَ لَوْ کَانَ شَیْ ءٌ أَفْضَلَ مِنْهُ لَنَحَلَهُ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وآله فَاطِمَةَ سلام الله علیها؛( الکافی، کلینی، دار الکتب الإسلامیة،ج‏۳، ص‏۳۴۳)
امام باقر علیه السلام فرمودند: خداوند به چیزی مانند تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها حمد و ستایش نشد. اگر چیزی بهتر از آن وجود داشت پیامبر صلی الله علیه وآله آن را به حضرت زهرا سلام الله علیها می بخشیدند.»

اول تحمید یا اول تسبیح؟

بعضی از افراد در هنگام ذکر تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها “سبحان الله ” را بر “الحمدلله” مقدم می دارند آیا این درست است؟تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها عبارت است از: گفتن ۳۴ مرتبه الله اکبر سپس ۳۳ مرتبه الحمدلله سپس ۳۳ مرتبه سبحان الله.
البته برخی فقها تقدیم تسبیح را بر تحمید جایز می دانند؛ ولی می فرمایند تقدیمِ تحمید بهتر است.(حریر الوسیلة، امام خمینی، موسسه دار العلم، ج‏۱، ص‏۱۸۴)

تسبیحات را چه زمانی بگوییم؟

معمولا برای ما اینگونه نهادینه شده است که بعد از نمازهای واجب تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها را می گوییم، اما خوب است بدانیم این ذکر شریف فقط مختص اتمام نمازهای واجب نیست و هر وقت گفته شود برکت خود را دارد.
هر چند بعد از نمازهای واجب مستحب موکد است .
امام صادق علیه‏السلام مى‏فرماید:«من سبح تسبیح فاطمة الزهراء علیهاالسلام قبل ان یثنى رجلیه من صلاة الفریضه، غفر اللَّه له». (فروع کافى، کتاب الصلاة، ص ۳۴۲، ح ۶)
هرکس تسبیح حضرت فاطمه‏ى زهرا علیهاالسلام را قبل از اینکه وضع خود را بعد از نمار واجب عوض کند، بجا آورد، خداى متعال او را مشمول مغفرت خود مى‏گرداند.
خوب است بدانیم یکی از مواقعی که به گفتن این تسبیحات سفارش شده است هنگام خواب است  «وَ عند إرادة النوم لدفع الرویا السیِّئة؛ و هنگام خواب برای دفع خواب های بد[مفید است].»(العروة الوثقی المحشی، سید محمد کاظم بن عبد العظیم طباطبایی،ج‏۲، ص‏۶۱۶)

تکمله ای بر تسبیحات حضرت زهرا(سلام الله علیها)

همان طور که در ابتدای بحث نقل کرده ایم ، ختم تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها با ذکر «لا اله الا الله» وارد شده است و همانطور که می دانید این ذکر از  بزرگترین و با فضیلت ترین ذکرهاست.
پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: خداوند عزّ و جل به موسی بن عمران فرمود: ای موسی! اگر آسمان‌ها و تمام ساکنینش و مجموع زمین‌های هفت گانه را در پیشگاه من به یک طرف ترازو و «لا اله الا اللّه» را در طرف دیگر بگذارند، به راستی که کفّه «لا إله الا اللّه» بر آن کفه ترجیح خواهد داشت. (سائل الشیعة: ۷/ ۲۰۹، باب ۴۴، حدیث ۹۱۳۲؛ بحار الأنوار: ۹۰/ ۱۹۶، باب ۵، حدیث ۱۸)
امام باقر علیه‏السلام مى‏فرماید: «من سبح تسبیح فاطمة علیهاالسلام ثم استغفر، غفر له، و هى مائة باللسان، و الف فى المیزان، و یطرد الشیطان، و یرضى الرحمان». ( وسائل الشیعه، ج ۴، ص ۱۰۲۳، ح ۳)

دستور العملی بهتر از کیمیا
در خاطره ای  آیت الله محمدی ری شهری از فرزند شیخ حسنعلی نخودکی نقل کرده اند که : امام و مرحوم ابوی بالا سر حضرت امام رضا علیه‌السلام، آشیخ حسنعلی را می‌بینند. می‌آیند که با ایشان صحبت کنند، ایشان زیارت می‌خواندند و اشاره می‌کنند بروید جلوی مدرسه حاج ملا جعفر، زیارت را که خواندم، به آنجا می‌آیم. به آنجا می‌آیند و ظاهراً امام به ایشان می‌گویند: «شما را به این حضرت رضا علیه‌السلام قسم می‌دهیم که علم کیمیا را به ما یاد بدهید».
ایشان می‌گویند: «اگر همه کوه‌های عالم را طلا کنید، آیا اطمینان دارید که از آنها سوء استفاده‌ای نشود؟» امام می‌گویند: «نه، اطمینان نداریم.». می‌گویند: «پس چه اصراری دارید چیزی را که ممکن است موجب خسران شود، یاد بگیرید؟ اما من چیزی را به شما یاد می‌دهم که برایتان خسارتی ندارد و محتاج دیگران هم نمی‌شوید».
این را نشنیده بودم، بعداً از اخوی بزرگ حاج آقا موسی شنیدم و کاملش را برایم بیان کردند.
ایشان می‌گویند آشیخ می‌گفتند اول آیة‌الکرسی می‌خوانید، بعد تسبیحات حضرت زهرا«سلام الله علیها»، بعد سه تا قل هو الله و سه صلوات و سه مرتبه « وَمَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَمَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرًا » ( سوره طلاق، آیات ۲ و ۳).

(کتاب زمزم عرفان، نوشته آیت الله محمدی ری شهری)

 

 



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ...
بوی باران ، بوی سبزه ، بوی خاک
شاخه های شسته ، باران خورده ، پاک
آسمان آبی و ابر سپید
برگهای سبز بید
عطر نرگس ، رقص باد
نغمه و بانگ پرستوهای شاد
خلوت گرم کبوترهای مست
نرم نرمک میرسد اینک بهار
خوش بحالِ روزگار …
خوش بحالِ چشمه ها و دشتها
خوش بحالِ دانه ها و سبزه ها
خوش بحال غنچه های نیمه باز
خوش بحال دختر میخک که میخندد به ناز
خوش بحالِ جانِ لبریز از شراب
خوش بحالِ آفتاب …
ای دل من ، گرچه در این روزگار
جامهء رنگین نمی‌پوشی به کام
بادهء رنگین نمی‌نوشی ز جام
نقل و سبزه در میانِ سفره نیست
جامت از آن می که می‌باید تهی است
ای دریغ از «تو» اگر چون گل نرقصی با نسیم
ای دریغ از «من» اگر مستم نسازد آفتاب
ای دریغ از «ما» اگر کامی نگیریم از بهار …
گر نکوبی شیشهء غم را به سنگ
هفت رنگش میشود هفتاد رنگ


:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ...

درسوگ مادرغریب مدینه

شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به روایت امیرالمؤمنین (ع)

وعده‌ای که پیامبر اکرم(ص) به دخترش داد

على عليه السّلام فرمود: پس از فوتش مشغول انجام مراسم شدم. او را در پيراهنش غسل داده آن را از تن او بيرون نياوردم، به خدا سوگند كه پاك و پاكيزه بود. بعد با زيادتى حنوط رسول خدا او را حنوط كردم و كفن بر او پوشانيده در لاى كفنهايش گذاردم، هنگامى كه خواستم بند كفن را ببندم، صدا زدم: يا امّ كلثوم، يا زينب، يا سكينه، يا فضّه، يا حسن يا حسين! بياييد و از مادرتان بهره بگيريد! جدايى سر رسيده است و وعدۀ ديدار در بهشت.

امير المؤمنين على عليه السّلام نماز ظهر را خوانده به سوى منزل مى‌آمد كه در همين حال عدّه‌اى از زنان و كنيزان با حال گريه و اندوه جلو آمدند.

حضرت به آنان فرمود: چه خبر؟ چه شده كه شما را با چهره‌هاى دگرگون و ناراحت مى‌بينم؟ گفتند: اى امير المؤمنين، دختر عمويت فاطمه زهرا عليها السّلام را درياب! و فكر نمى‌كنيم او را زنده ببينى.

حضرت با سرعت به راه افتاد تا اينكه وارد منزل شد، ديد فاطمه عليها السّلام روى بستر افتاده به راست و چپ، خود را جمع مى‌كند و مى‌كشد، عبا را از دوش و عمامه‌اش را از سر به يك سوى افكند دكمه‌هايش را باز كرد و جلو آمده سر حضرت را از زمين برداشته به دامن گرفت و صدايش زد: اى زهرا! پاسخى نداد.

بار ديگر او را صدا زد: اى دختر محمّد مصطفى! جواب نداد. گفت: اى دختر كسى كه زكات را با گوشه‌هاى عبايش به در خانۀ فقرا مى‌برد و به آنها مى‌بخشيد! باز سخنى نگفت. صدا زد: اى دختر كسى كه بر فرشتگان در آسمانها دوگانه دوگانه نماز گزارد! سخن نگفت. صدايش زد: اى فاطمه با من حرف بزن! من پسر عمويت على بن ابى طالبم.

حضرت ديدگانش را به روى على عليه السّلام گشود و نگاهى به آن حضرت افكند و گريست و امير المؤمنين نيز گريه كرده فرمود: چه مى‌يابى اى فاطمه! من پسر عمويت على بن ابى طالبم.

گفت: اى پسر عمو! من مرگى را كه چاره‌اى ندارد و نمى‌توان از آن فرار كرد، مى‌يابم ...اى ابو الحسن اين فرزندان يتيم من دل شكسته و غريب و تنهايند. آنان ديروز جدّشان را و امروز مادرشان را از دست داده‌اند، واى بر مردم و جماعتى كه آنان را مى‌كشند و با آنان دشمنى مى‌كنند!

على عليه السّلام فرمود: تو اين خبر را از كجا مى‌دانى با اينكه وحى از ما قطع شده است؟

فرمود: اى ابو الحسن! هم اكنون خوابيده بودم، حبيبم رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم را در قصرى از درّ سفيد ديدم. چشم حضرت كه به من افتاد، فرمود: جلو بيا دخترم كه خيلى مشتاق ديدار تو مى‌باشم!

گفتم: به خدا سوگند، من بيش از شما مشتاق ديدار شمايم. فرمود: تو امشب نزد من خواهى آمد، آنچه را كه وعده داده، راست است و او به وعدۀ خود وفادار است. تو شروع كن به قرائت سورۀ يس! پس از آنكه تمام شد، بدان كه از اين دنيا رفته‌ام، مرا غسل بده و لباسهايم را از تنم بيرون نياور. بر من از خويشاوندان فقط نزديكترين نزديكان و كسانى كه از، پاداشم ارتزاق كرده (فرزندانم) ، نماز گزارند، و شب مرا به خاك (قبر) بسپار! اين خبر را حبيبم رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم به من فرمود.

على عليه السّلام فرمود: پس از فوتش مشغول انجام مراسم شدم. او را در پيراهنش غسل داده آن را از تن او بيرون نياوردم، به خدا سوگند كه پاك و پاكيزه بود. بعد با زيادتى حنوط رسول خدا او را حنوط كردم و كفن بر او پوشانيده در لاى كفنهايش گذاردم، هنگامى كه خواستم بند كفن را ببندم، صدا زدم: يا امّ كلثوم، يا زينب، يا سكينه، يا فضّه، يا حسن يا حسين! بياييد و از مادرتان بهره بگيريد! جدايى سر رسيده است و وعدۀ ديدار در بهشت.

حسنين عليهما السّلام جلو آمده صدا مى‌زدند: وا حسرتا! غم و اندوه ما هيچ‌گاه از بين نخواهد رفت از اينكه جدّمان حضرت محمّد مصطفى و مادرمان فاطمه زهرا عليها السّلام را از دست داده‌ايم. اى مادر حسن، و اى مادر حسين! هنگامى كه جدّمان محمّد مصطفى را ملاقات كردى سلام ما را به آن حضرت برسان و بگو ما بعد تو در دنيا يتيم مانديم!

امير المؤمنين فرمود: خدا را گواه مى‌گيرم كه شنيدم فاطمه ناله‌اى زد و دستهايش را گشود و آن دو را به سينه‌اش چسبانيد و در اين هنگام سروش آسمانى صدا زد: اى ابو الحسن! آن دو را از روى سينۀ زهرا بردار كه به خدا سوگند فرشتگان آسمان را به گريه درآورده‌اند! دوست به دوست مشتاق است.

حضرت مى‌فرمايد: من آن دو را از روى سينۀ مادرشان بلند كرده شروع به بستن كفن نمودم و در آن لحظه اين ابيات را مى‌خواندم: مفارقت و جدايى تو بزرگترين چيز در نزد من است و از دست دادن تو دشوارترين مصائب است اى فاطمه!  از روى حسرت خواهم گريست و با اندوه و غم، ناله خواهم زد به خاطر دوستى كه به روشن‌ترين راه حركت كرد. اى ديده فروريز و بخشش كن و مرا يارى ده! اندوه من هميشگى است و بر دوستم مى‌گريم.

سپس جنازۀ حضرت زهرا را روى دست گرفته نزديك قبر پدرش رسول خدا آورده صدا زد: السلام عليك يا رسول اللّه، السلام عليك يا حبيب اللّه، السلام عليك يا نور اللّه، السلام عليك يا صفوة اللّه، درود و تحيّت پياپى از من بر تو و به سوى تو، و از طرف دخترت كه به آستان تو فرود آمد.

وديعه بازگردانده و گروگان پس گرفته شد. بر فقدان رسول و پس از او بر بتول، غم و اندوه فراوان. زمين بر من سياه گشته و سرسبزى و طراوتش دور شده، پس اى واى، واى و افسوس.

بعد جنازه را بر كنار روضۀ پيامبر گذاشته به همراه خانواده و ابوذر، سلمان ، مقداد، عمار، حذیفه و عبدالله بن مسعود برآن پیکر مطهر نماز خواندند. (فاطمه زهرا سلام الله علیها شادمانی دل پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم ، احمد رحمانی همدانی ترجمه حسن افتخار زاده صص۷۰۸-۷۰۴)

از على عليه السّلام روايت شده كه به خدا سوگند هيچ‌گاه او را به خشم در نياورده ناراحت ننمودم تا اينكه خداوند روح پاكش را قبض كرده از دنيا برد. و او نيز هيچ‌گاه مرا خشمگين نساخته نافرمانى نسبت به من نداشت، هرگاه به او مى‌نگريستم، غم و اندوهم از بين مى‌رفت.(بحار الانوار، ج ۴۳ص۱۳۴)

کاربران گرامی: مطالب دسته بندی شده و تحقیقی و به روز به تناسب نیاز همه مخاطبین جامعه در موضوعات اعتقادی ، فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی وبا امکانات جانبی توسط علی اکبر داراب کلائی به آدرس های اینترنتی زیر قابل دریافت می باشد. www.mavaez.irسایت جامع مواعظ (موعظه) www.vareson.loxblog.com سایت تحلیلی وارثون

 برگرفته از وب سایت موعظه

 



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ...

برگرفته از وب سایت  " سلام دلفان " 

گزینش نام خانوادگی نیز، معمولا از چند روش پیروی می‌کرد که یکی از آنها پیشه نیاکان در یک قوم است. محل اسکان قوم و نام یا شهرت بزرگ خاندان (پدر، پدربزرگ، جد)، از دیگر شیوه‌های متداول انتخاب نام خانوادگی بوده است.

به گزارش سلام دلفان- سوم دی ماه ۱۲۹۷ اولین شناسنامه ایرانی صادر شد. شناسنامه ای که صاحب آن دختری به نام فاطمه بود و صاحب شماره شناسنامه یک شد تا این روز برای همیشه روز ثبت احوال در ایران نام بگیرد.

تا کمتر از ۱۰۰ سال قبل نه خبری از سجل و شناسنامه بود، نه سازمانی که تولد و مرگ و ازدواج و طلاق را ثبت کند. به جای آن، روحانیون، ریش سفیدان محله یا بزرگان قوم بودند که تا قبل از رواج شناسنامه به سبک اروپایی ها، وقایع تولد را در کتاب های مقدس ثبت می کردند.

اما با توسعه شهرها و روستاها و افزایش جمعیت کشور نیاز به سازمان و تشکیلاتی برای ثبت وقایع حیاتی در دولت وقت احساس شد و به تدریج فکر تشکیل سازمان متولی ثبت ولادت و وفات و حتی صدور شناسنامه برای اتباع کشور قوت گرفت. به طوری که ابتدا سندی با ۴۱ ماده در سال ۱۲۹۷ هجری شمسی به تصویب هیات وزیران رسید و اداره‌ای به نام سجل احوال در وزارت داخله (کشور) وقت به وجود آمد؛ بعد از تشکیل این اداره اولین شناسنامه به شماره ۱ در بخش ۲ تهران در تاریخ ۳دی ماه ۱۲۹۷ هجری شمسی به نام فاطمه ایرانی صادر شد.

تا پیش از ایجاد سازمان ثبت احوال وقایع حیاتی پشت جلد قرآن و دیگر کتب مقدس انجام می گرفت

داستان این بود که در تاریخ سوم اسفند ۱۲۹۵به پیشنهاد “نصرت الدوله “وزیر دادگستری، تصویب نامه ای درباره ثبت احوال از نظر دولت گذشت که مقرر شد از تاریخ ۱۵ آذر ۱۲۹۸برای گرفتن تعرفه انتخابات، گذرنامه، جواز حمل و نقل، اقامه دعوی و گرفتن حواله پولی، از اشخاص مطالبه به قولی سجل احوال بشود.

اداره سجل احوال زیر نظر بلدیه آن زمان یعنی همان شهرداری امروزی تشکیل شد و اوراق سجل احوال را که گرفتن آن اختیاری بود در کلانتریها در اختیار مردم می گذاشتند. در فروردین ۱۳۰۰خورشیدی، بلدیه تهران (شهرداری) به دستور “سید ضیاء طباطبایی”نخست وزیر درصدد تهیه آمارساکنین پایتخت، شهرری و شمیران بر آمد و بلاخره دفتری در شهرداری با عنوان “اداره احصائیه و سجل احوال”تاسیس شد.

در این دفتر فرمی به عنوان “احصائیه و نفوس شهر تهران” به چاپ رسید که در آن برای نام، نام خانوادگی (که در آن زمان کمتر کسی نام خانوادگی داشت و مردم به هنگام دریافت ورقه هویت برای خود نام فامیل انتخاب می کردند.)، لقب، سن، تابعیت، مذهب، زادگاه، همسر و فرزندان ستون‌های جداگانه ای تنظیم گردیده بود و ماموران آمار با در دست داشتن این اوراق در ساعات روز در خانه ها را می کوبیدند و با پرسش از رئیس خانواده، اوراق را پر می کردند، هر چند اغلب خانواده ها در منازل خود را به روی ماموران آمار نمی گشودند و یا پاسخ درست نمی گفتند.

از طرفی دولت از طریق وزارت امور خارجه از سفارتخانه های خارجی مقیم تهران نیز خواست که به کارکنان خارجی و ایرانی خود دستور دهند که با ماموران سجل احوال و احصائیه در دادن اطلاعات لازم همکاری نمایند. ادامه کار احصائیه، از فروردین ۱۳۰۱منتهی به گرفتن ورقه سجل احوال(ورقه هویت یا شناسنامه) گردید که زیر نظر اداره نظمیه(شهربانی) آن هم فقط در تهران انجام می شد. گرفتن ورقه سجل احوال اختیاری بود و این ورقه را هر کسی می توانست از کمیسری آن زمان (کلانتری)محل خود دریافت کند.

از سال ۱۳۰۳ اداره سجل احوال تابع وزارت کشور شد و دفاتر آن در شهرستان‌ها نیز شروع به کار کرد. حتی پس از تصویب قانون سربازگیری (نظام وظیفه)درسال ۱۳۰۴،برای فراخوانی سربازان از روی شناسنامه اقدام می شد و اداره سجل احوال هر شهر فهرست مشمولان خدمت سربازی را در اختیار اداره نظام وظیفه می گذاشت. نخستین دوره مشمولان که به سربازی فراخوانده شدند،متولدین ۱۲۸۴خورشیدی بودند که در سال ۱۳۰۶به خدمت رفتند و گرفتن شناسنامه از سال ۱۳۰۶خورشیدی طبق قانون مصوب بهمن ماه اجباری شد.

گزینش نام خانوادگی نیز، معمولا از چند روش پیروی می‌کرد که یکی از آنها پیشه نیاکان در یک قوم است. محل اسکان قوم و نام یا شهرت بزرگ خاندان (پدر، پدربزرگ، جد)، از دیگر شیوه‌های متداول انتخاب نام خانوادگی بوده است. گاهی هم یک نام خانوادگی بر اساس شغل یا حرفه (همچون صراف، جواهریان، پزشکزاد) یا یک ویژگی بدنی یا فیزیکی (خوش‌چهره، قهرمان) بازمی‌گشت.

در نهایت و با تصویب قانون مدنی کشور در سال ۱۳۱۳ ثبت نام خانوادگی نیز، اجباری شد. بر اساس قانون، سرپرست خانواده باید برای خانواده خود نام‌خانوادگی انتخاب می‌کرد و نام خانوادگی انتخاب شده از سوی وی به سایر افراد خانواده‌اش هم اطلاق می‌شد. و از آن زمان تاکنون بیش از چهار نسل از ایرانیان به این نام‌های خانوادگی خوانده می‌شوند.



:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ...

از وب سایت نسیم دلفان

بدون شرح…
دعوای خانوادگی
دعوای خانوادگی
دعوای خانوادگی
دعوای خانوادگی

 
 




:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ...

از وب سایت " نسیم دلفان"

تصاویر جالب و دیدنی از زن ذلیلی


 

 

 

 

 


 


:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ...

عجیـب ترین تصاویـر منتشر شده در جهان


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.net

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


 
 برگرفته از وب سایت نسیم دلفان . قسمت خواندنی ها



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ...

برگرفته از وب سایت " کارا"

نوشته شده توسط : ادمین گروه کارا
سعادت آباد، شوء روم
سعادت آباد، شوء روم
سعادت آباد، شوء روم
سعادت آباد، شوء روم
سعادت آباد، شوء روم
سعادت آباد، شوء روم
سعادت آباد، شوء روم
سعادت آباد، شوء روم
سعادت آباد، شوء روم
سعادت آباد، شوء روم
سعادت آباد، شوء روم
سعادت آباد، شوء روم
سعادت آباد، شوء روم
سعادت آباد، شوء روم
سعادت آباد، شوء روم
سعادت آباد، شوء روم
سعادت آباد، شوء روم
سعادت آباد، شوء روم
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی
نمونه کارهای اجرایی


:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ...

برگرفته از سایت  لکنا

ج دروغگویی (بخش سوم)

دروغ و واژه های معادل آن از قبیل کذب ، افتراء و افک ، به معنای خبر مخالف با واقع به کار می روند طبیعت و فطرت انسانی با دروغ نا سازگار است و از اینکه به او دروغ گو گفته شود ناخشنود می شود و این بهترین گواه بر آن است که سرشت پاک […]

index

دروغ و واژه های معادل آن از قبیل کذب ، افتراء و افک ، به معنای خبر مخالف با واقع به کار می روند طبیعت و فطرت انسانی با دروغ نا سازگار است و از اینکه به او دروغ گو گفته شود ناخشنود می شود و این بهترین گواه بر آن است که سرشت پاک بشری از این عمل تنفر دارد.

شخص دروغگو مریض است و عوامل این مرض ، ترس ، ضعف ، عجز، احساس حقارت ، عقده حقارت ،و بعضى دیگراز حالات نفسانى است .

دروغگو، به نوعی، شخصی منافق است.جوهر دو رویی و دروغگویی در این است که میان ظاهر و باطن فرد سازگاری و تناسب نیست و عدم تطابق به عنوان مولفه اصلی نفاق و کذب می باشد.چنین مریضی به یقین به معالجه نیاز دارد.

آورده اند که :

سقراط ، مردی را دید که خیلی ناراحت و متاثراست. علت ناراحتیش را پرسید، پاسخ داد:”در راه که می آمدم یکی از آشنایان را دیدم.سلام کردم جواب نداد و با بی اعتنایی و خودخواهی گذ شت و رفت و من از این طرز رفتار او خیلی رنجیدم.”

سقراط گفت:”چرا رنجیدی؟” مرد با تعجب گفت :”خب معلوم است، چنین رفتاری ناراحت کننده است.”

سقراط پرسید:”اگر در راه کسی را می دیدی که به زمین افتاده و از درد و بیماری به خود می پیچد، آیا از دست او دلخور و رنجیده می شدی؟”

مرد گفت:”مسلم است که هرگز دلخور نمی شدم.آدم که از بیمار بودن کسی دلخور نمی شود.”
سقراط پرسید:”به جای دلخوری چه احساسی می یافتی و چه می کردی؟”

مرد جواب داد:”احساس دلسوزی و شفقت و سعی می کردم طبیب یا دارویی به او برسانم.”
سقراط گفت:”همه ی این کارها را به خاطر آن می کردی که او را بیمار می دانستی،آیا انسان تنها جسمش بیمار می شود؟ و آیا کسی که رفتارش نادرست است،روانش بیمار نیست؟ اگر کسی فکر و روانش سالم باشد،هرگز رفتار بدی از او دیده نمی شود؟بیماری فکر و روان نامش “غفلت” است و باید به جای دلخوری و رنجش ،نسبت به کسی که بدی می کند و غافل است،دل سوزاند و کمک کرد و به او طبیب روح و داروی جان رساند.پس از دست هیچکس دلخور مشو و کینه به دل مگیر و آرامش خود را هرگز از دست مده و بدان که هر وقت کسی بدی می کند، در آن لحظه بیمار است.

براى درمان دروغ ، دو راه علمى و عملى سفارش شده است.

درمان علمى:

درمان علمی همان یاد آوری پیامدهای دروغ است و با مطالعه ى آیات و احادیث وارده در زمینه­ى مذمت دروغ ،درمان علمى حاصل مى شود.

یاد آورى پیامدهاى دروغ چون محرومیت از هدایت الهى، ناتوانى از چشیدن طعم ایمان، قرار گرفتن در زمره ى کفار و منافقان، سقوط در آتش جهنم و… انسان دروغگو را در درمان، کمک مى کند.

علاوه براین بالاترین سرمایه هر شخصی در هر شرایط و مقامی ،اطمینان و اعتماد مردم نسبت به اوست و بزرگترین دشمن این سرمایه دروغ گفتن است و به فرموده امام خمینی«ره» گاهی به واسطه کشف یک دروغ ،انسان به طوری از درجه اعتبار (پیش مردم) ساقط می شود که تا آخر عمر نمی تواند آن را جبران کند.

بنابراین انسان پیش از آن که کلمه‏اى را بر زبان بیاورد، درباره درستى یا نادرستى آن بیندیشد، و به آثار و عواقب آن توجه کند. امام عسکرى(ع) مى‏فرماید: قلب الاحمق فى‏فمه و فم الحکیم فى‏قلبه؛ قلب انسان احمق در دهانش، و دهان فرد حکیم در قلب او است

درمان عملی:

مهمترین راه مبارزه با دروغ گفتن ، شناختن ریشه مرض دروغ گفتن است . به یقین یک حالت روانى در باطن دروغگو وجود دارد که باعث دروغ گفتن او مى شود. چنین شخصی برای آن که زبانش آلوده به دروغ نشود باید ریشه ی مرض دروغگویی را در باطنش بخشکاند و تا زمانى که آن علت بر طرف نشود دروغ گفتن ادامه خواهد داشت. البته دکتر چالرزدیک، استاد روان شناسى دانشگاه ییل مى گوید: در بعضى موارد نیز افراد دروغگو نشانه اى از وجود بیمارى نداشته و صرفاً به دروغ عادت کرده اند. این گونه اشخاص صبح از خواب بیدار مى شوند و انگار مجبور هستند که تا شب دروغ بگویند.

امام خمینى«ره» مى فرمایند «حقیقت ایمان در قلب ما وارد نشده. اگر ایمان وارد قلب شود، کارها اصلاح مى ‏شود. آثار آن سرایت مى‏کند به تمام ظاهر و باطن و سرّ و علن. پس، باید معالجه باطن را بکنیم و مرض قلب را علاج نماییم. (امام خمینى چهل‏ حدیث، ص ۳۰۷).

مهذب بودن والدین

باید محیط هاى تربیتى و معاشرتى مبتلایان را از وجود افراد دروغ گو پاک کرد تا تدریجاً طبق اصل تأثیر پذیرى، محیط وجود آن‏ها از این رذیله دروغ گویى پاک گردد. این موضوع به قدرى مهم است که در دستورهاى تربیتى اسلام از على (ع) نقل شده است که فرموده: “لا یصلح الکذب جد و لا هزل و لا ان یعد احدکم صبیه ثم لا یفى له؛شایسته نیست دروغ گفتن – خواه شوخى یا جدى “و نیز شایسته نیست یکى از شما به فرزندش وعده‏اى بدهد سپس وفا نکند.

گویند: بر سر گور کشیشی در کلیسای وست مینستر نوشته شده است: “کودک که بودم می خواستم دنیا را تغییر دهم. بزرگتر که شدم متوجه شدم دنیا خیلی بزرگ است من باید انگلستان را تغییر دهم. بعدها انگلستان را هم بزرگ دیدم و تصمیم گرفتم شهرم را تغییر دهم. در سالخوردگی تصمیم گرفتم خانواده ام را متحول کنم. اینک که در آستانه مرگ هستم می فهمم که اگر روز اول خودم را تغییر داده بودم، شاید می توانستم دنیا را هم تغییر دهم.

و نیز گویند حضرت عیسی (ع) از راهی می‌گذشت. شخص بی‌ادب به او ناسزا گفت. عیسی (ع) به‌نرمی و مهربانی به او جواب داد. شخص دیگری که شاهد ماجرا بود، ناراحت شد و گفت: یا روح‌الله، با این فرد بی‌ادب به‌شیوه خودش رفتار کن. پیامبر فرمود: من گُل هستم. وظیفه‌ام پراکندن بوی خوش و لطافت است و او خار و کارش نیش‌زدن است. من مأمورم خار را به گل تبدیل کنم، نه اینکه خود خارشوم.

همنشین نشدن با رفیق دروغگو

از معاشرت با دوستان دروغگو بپرهیزد چرا که بسیارى از زشتیها در اثر رفت و آمد و همنشینى با انسانهاى ناصالح پدید مى آید و به عکس، بسیارى از زیبائیهاى اخلاقى هم در همنشینى با خوبان و صالحان پدیدار مى شود. پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد.

امام على (علیه السلام) در کلمات قصارش مى فرماید: از دوستى با دروغگو بپرهیز که او همچون سراب است، دور را در نظر تو نزدیک و نزدیک را دور مى سازد.

و نیز مى فرماید:

«که شایسته است که مسلمان از دوستى و برادرى با دروغگو بپرهیزد زیرا او آنقدر دروغ مى گوید که اگر سخن راستى هم بر زبان آرود دیگر باور نخواهد شد.» این ناباورى تا آنجا گسترش خواهد یافت که مردم شخص دروغگو را طرف مشورت خویش نیز قرار نخواهند داد چنانکه امام على (ع) مى فرماید: «دروغگو در مقام مشورت هیچ مقامى ندارد.» دروغ بر روابط انسان با خدا، خود و دیگران اثر مى‏گذارد. دروغ از سویى با خروج موقت یا دایمى از دایره ایمان صورت مى‏گیرد و از سویى قلب انسان را تیره، و راه ایمان را بر او مى‏بندد. بنابراین رابطه انسان با خداوند در اثر دروغ تضعیف و تخریب مى ‏شود.

پیامبر اکرم (ص) فرمودند :

«همنشین خوب مانند عطار است . اگر از عطرش به تو ندهد، از مجالست با او معطر و خوشبو مى شوى . و همنشین بد مانند حداد و صاحب کوره است که اگر تو را به شراره آتش خود نسوزاند، دودش به تو مى رسد.»

ناتوانى در انجام امور محوله و ترس از مجازات

گاهى اشخاص به دلیل ناتوانى در انجام وظایف محوله و ترس از مجازات و یا عدم علاقه در کار یا تحصیل به دروغ روى مى آورند. اگربچه ای شیشه ای را بشکند و اعتراف به شکستن شیشه چوب و سیلی پدر را به دنبال داشته باشد براى حفظ خود چاره اى جز دروغ گفتن نمی بیند.

مرحوم فلسفی نقل کرده ­اند:

«ریمودند بیچ مى گوید دختر جوانى را مى شناسم که اکنون یک دروغگوى درمان ناپذیر است او هنگامى که هفت سال داشت هر روز به کلاس درسى مى رفت که در آن بیست و پنج نفر از بچه ها تحصیل مى کردند.

پرستارى هر روز او را به مدرسه مى برد و در پایان درس نیز خودش عقب او مى رفت این پرستار وظیفه داشت که دخترک را مراقبت کند تا تکالیفش را انجام دهد و درس هایش را بیاموزد، و مختصر، این زن مسؤ ول تربیت این کودک بود.

در آن زمان بر حسب روش مرسومى که آموزش و پرورش امروز آن را به کلى بى مصرف و بى حاصل مى داند، شاگردان کلاس هر روز بر حسب نمره هاى امتحانات کتبى طبقه بندى مى شدند و شاگرد اول و دوم و….

معین مى شد دخترک ، هر روز همین که کیف به دست از کلاس خارج مى شد با پرسش یکنواخت و حریصانه پرستارش که مى گفت : ((چند شدى ؟)) رو به رو مى شد. هر گاه او مى توانست بگوید اول یا دوم ، کار درست بود اما یک بار اتفاق افتاد که سه نوبت پى در پى این بچه شاگرد سوم شد و باید گفت که رتبه سوم میان بیست و پنج نوآموز به راستى جاى قابل تحسینى است . اما با این وجود پرستار او از آن کسانى نبود که این حقیقت را درک کند او دو نوبت اول بردبارى کرد، اما بار سوم دیگر نتوانست خوددارى کند. در حالى که بچه از وحشت دچار بهت شده بود فریاد زد:

پس این شاگرد سومى تو پایان ندارد؟! فردا باید اول شوى ، مى شنوى ؟ اول ، باید شاگرد اول شوى !

این امر سخت و جدى در تمام آن روز فکر دخترک را به خود مشغول کرد و بامداد فردا هم در مدرسه دچار همین غم و وحشت بود تمام دقت و توجهى را که در امکان داشت آن روز در انجام تکالیف و درسش به کار برد تمام تفریق هایش درست بود جواب تمام جمعهایش صحیح بود همه درس ها را به خوبى پس داد و تا نزدیکى هاى ظهر که نوبت به دیکته رسید همه کارها رضایت بخش و رو به راه بود اما در امتحان دیکته او چهار غلط داشت و سرانجام آن روز بار دیگر شاگرد سوم شناخته شد و امروز دیگر این مصیبت و بلاى عظیمى بود!

هنگامى که زنگ آخر را زدند پرستار دم در کلاس در کمین این طفلک ایستاده بود همین که چشمش به او افتاد فریاد زد:

چه خبر؟

دخترک که دل گفتن حقیقت را در خودش ندید پاسخ داد:

اول شدم !

چه تعداد از پدر و مادرها که به همین گونه رفتار مى کنند و به این ترتیب بار سنگین گناهکارى و مسؤ ولیت دروغگویى فرزندان را به دوش ‍ مى گیرند!

پرهیز از تلقین دروغ

پیامبر اکرم(ص) فرموده ­اند: به مردم کذّاب راه دروغگویى را تلقین نکنید و دروغ سازى را به آنان نیاموزید.

بچه هاى یعقوب نمى دانستند گرگ انسان را نیز مى درد، از تذکر و تلقین پدر استفاده کردند.

لا تلقنوا الکذاب فتکدبوا فان بنى یعقوب لم یعلموا ان الذئب یاءکل الانسان حتى لقنهم ابوهم .

احساس ‍ تحقیر

برخی از افراد چون احساس تحقیر می کنند، به دروغ متوسل می شوند،تا درجه ی شخصیت خود را بالا ببرند. به یقین عیب جویی نکردن و ذکر فضائل و شخصیت دادن به چنین افرادی می تواند چاره ساز باشد.

قرار دادن تنبیه شرعى

قرار دادن تنبیه شرعى در صورت دروغ گفتن است. شخص مریض مى تواند با هر بار دروغ گفتن مبلغى را به عنوان صدقه کنار بگذارید و یا فرداى آن روز را روزه بگیرید.

دعا و نیایش

دعا و نیایش و زارى به درگاه الهى و توسل به حضرات معصومین، بخصوص امام زمان (عج الله تعالى فرجه الشریف) و تلاوت روزانه ى آیات قرآن کریم و تفکر در آن، بسیار مؤثر است.

بار الها ! شیطان دشمن بزرگی است که طمع بر انبیا و اولیا بزرگت داشته و دارد ،خودت به این بنده ضعیف کمک کن تا از عهده ی این دشمن قوی بر آید.

سید محمدصادق محمدی وفایی



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ...

از سایت میرملاس.

ی بهترین وسیله برای ثبت این لحظات زیبا.

 

111

کودکان در حال بازی در روستای لیقوان آذربایجان شرقی. عکس از پیمان عظیمی

 

  1111

مردی در حال ساخت سه تار در کارگاهش. عکس از حامد رجب علی نژاد

 

111111111111111

مرد سالخورده ای، رو به روی منزل خود در استان مازندران و در کنار دوچرخه ی ۶۰ ساله اش ایستاده است .عکس از علیرضا گودرزی.

 

  11111

خانه ای روستایی در جواهر ده، روستایی زیبا واقع در دهستان سخت سر رامسر. عکس از الهه فیضی مقدم.

 

11

 

مردی میانه سال در یکی از قهوه خانه های مرکزشهر فومن در استان گیلان با هم سن و سال های خود وقت می گذراند. عکس از مهدی رضوی

 

 

 1111111 

گروهی سرباز در حال استراحت در چمن های اطراف میدان آزادی. پادگان های بسیاری در این ناحیه از تهران وجود دارند. عکس از محمد شاه حسینی.

 

 

1111111111

دختربچه ای در ورودی خانه ای که مراسم زیارت عاشورا در طول محرم در آن برگزار می شود، ایستاده است. جغتای، خراسان رضوی. عکس از مصطفی اسماعیلی.

 

111111

عکس سه شهید که بر دیواری در ورودی یک کوچه در میبد نصب شده است. عکس از علی گلشن.

 

111111111

خانواده ای دورتادور کرسی گرد هم آمده اند. الموت، قزوین. عکس از بهنام محمودی.

 

11111111

ایستگاه قطار تهران – مشهد. عکس از مرجان آقانصیر.

 

11111111111

پیرمرد کفاش در دکان کوچک اش در بازار تبریز. عکس از پیمان عظیمی

 

 

11111111111111

 

بانویی در حال پختن نان در تنور خانگی در روستای درو شهرستان خلخال استان اردبیل. عکس از مهدی ویسانیان

 

1111111111111

عروسک فروش دوره گردی برای عکاس ژست گرفته است. عکس از مهدی عباسی.

 



:: بازدید از این مطلب : 357
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ...

برگرفته از سایت میرملاس

1111111111111

عروسک فروش دوره گردی برای عکاس ژست گرفته است. عکس از مهدی عباسی.

 

 

 

درج شده توسط : امیرحسین آزادبخت " سرویس خبر میرملاس "

دیدگاه ها

خیلی جالبه و ناراحت کننده،مخصوصا عکسِ عروسک فروش

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

چراناراحت کننده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :  
رایانامه :  


:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ...

Through Persia on a Side-Saddle. ... With illustrations - 1898 -6

 

 

به گزارش میرملاس ؛ یکی از خصوصیات خوب غربی‌ها، حفاظت تمام‌عیار از فرهنگشان هست، یکی از جلوه‌های چنین اراده‌ای، حفاظت از اسناد، کتاب‌ها و عکس‌هایشان است. در عصر اینترنت، یکی از کارهای مرسوم آنها دیجیتالی کردن این اسناد، کتاب‌ها و عکس‌ها و آنلاین کردن آنهاست.

این فرهنگ دیجیتالی گاهی به صورت محدود آنلاین می‌شود، و برای دسترسی به آنها باید پول پرداخت. گاهی مثل مورد جدید کتابخانه بریتانیا در کمال تعجب، حدود یک میلیون عکس به صورت رایگان آنلاین می‌شود.


چند روز پیش، کتابخانه بریتانیا خبر هیجان‌انگیزی را اعلام کرد، این کتابخانه یک میلیون عکس را در فلیکر به صورت رایگان قرار داد، این عکس‌ها، از کتاب‌های قرن‌های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ موجود در کتابخانه اسکن شده‌اند.

البته فناوری و تجهیزات لازم برای اسکن کردن کتاب‌ها را شرکت مایکروسافت در اختیار کتابخانه قرار داده بود.

عکس‌های اسکن شده طیف وسیعی دارند: از نقشه‌ها و نمودارها ، طراحی‌های زیبا، تصاویر کمیک و کارتون‌ها گرفته تا عکس‌های مناظر و تایپوگرافی‌ها.

گرچه عکس‌ها تگ‌گذاری شده‌اند و بر این اساس می‌دانیم که هر یک از عکس‌ها از چه کتابی آمده‌اند، اما هر عکس توضیحات دقیق ندارد. در حال حاضر نقطه ضعف مجموعه عظیم آنلاین‌شده، همین مطلب است.

اما کتابخانه بریتانیا می‌خواهد تا با استفاده از نیرو و دانش کاربران اینترنت، این کار را انجام بدهد.


من دیشب متوجه این مجموعه باارزش شدم، اما چیز جالب برای من، پیدا کردن عکس‌های ایران در این مجموعه بود.

با جستجوی بعضی از کلیدواژه‌ها مثل persia – iran – persian – tehran واقعا عکس‌ها و طراحی‌های جالبی پیدا می‌شود.

بعضی از این عکس‌ها را ممکن است قبلا دیده باشیم، اما بعضی از آنها تازگی دارند.

در اینجا من تعدادی از موارد جالب را به اشتراک می‌گذارم.

شما هم اگر در مورد ایران، عکس جالبی پیدا کردید، حتما با ما به اشتراک بگذارید.

- دوچرخه‌سوار برتانیایی در سال‌های انتهایی قرن نوزدهم در تهران!

 

 

Around the World on a Bicycle ... From Teheran to Yokohama. With ... illustrations -2

 

 

Around the World on a Bicycle ... From Teheran to Yokohama. With ... illustrations -1 12-15-2013 10-12-33 AM

 

- بیشتر عکس‌هایی که از زنان در عهد قاجار دیده‌ایم، آنها را فربه، زشت و از ریخت‌افتاده نشان می‌دهند، اما همه زنان ایرانی آن طور نبودند:

 

12-15-2013 10-09-22 AM

 

– رسانه‌های انگلیسی سالهاست که از نام‌های جعلی برای خلیج فارس استفاده می‌کنند، اما در کتابخانه‌های خودشان، اسناد چیز دیگری می‌گویند!

 

1840

 

 

12-15-2013 9-59-52 AM

 

 

12-15-2013 10-02-45 AM

 

 

12-15-2013 9-58-52 AM

 

 

Through Persia on a Side-Saddle. ... With illustrations - 1898 - 10

 

 

Through Persia on a Side-Saddle. ... With illustrations - 1898 -9

 

- میرزا رضای کرمانی، قاتل ناصر الدین شاه قاجار

 

Through Persia on a Side-Saddle. ... With illustrations - 1898 -8

 

- موسیقی‌نوازهای ایرانی:

 

Through Persia on a Side-Saddle. ... With illustrations - 1898 -7

 

– عکس شاید بی‌نظیری از بازار رشت:

Through Persia on a Side-Saddle. ... With illustrations - 1898 -6

 

 

Through Persia on a Side-Saddle. ... With illustrations - 1898 -2

 

 

Through Persia on a Side-Saddle. ... With illustrations - 1898 -1

 

 

Persia Revisited ... Illustrated - 1896 -5

 

- زن ارمنی و کودکش، عکس زیباست:

 

Persia Revisited ... Illustrated - 1896 -4

 

 

Persia Revisited ... Illustrated - 1896 -3

 

 

Persia Revisited ... Illustrated - 1896 -2

 

- این درویش تهرانی، خوش‌تیپ به نظر می‌رسد!

 

Persia Revisited ... Illustrated - 1896 -1

 

 

About Persia and its people. A description of their manners, customs, and home life. ... Illustrated - 1899 -20

 

 

About Persia and its people. A description of their manners, customs, and home life. ... Illustrated - 1899 -19

 

 

About Persia and its people. A description of their manners, customs, and home life. ... Illustrated - 1899 -18

 

 

About Persia and its people. A description of their manners, customs, and home life. ... Illustrated - 1899 -17

 

 

About Persia and its people. A description of their manners, customs, and home life. ... Illustrated - 1899 -16

 

 

About Persia and its people. A description of their manners, customs, and home life. ... Illustrated - 1899 -15

 

 

About Persia and its people. A description of their manners, customs, and home life. ... Illustrated - 1899 -14

 

 

About Persia and its people. A description of their manners, customs, and home life. ... Illustrated - 1899 -13

 

 

About Persia and its people. A description of their manners, customs, and home life. ... Illustrated - 1899 -12

 

 

About Persia and its people. A description of their manners, customs, and home life. ... Illustrated - 1899 -11

 

 

About Persia and its people. A description of their manners, customs, and home life. ... Illustrated - 1899 -9

 

 

About Persia and its people. A description of their manners, customs, and home life. ... Illustrated - 1899 -8

 

 

About Persia and its people. A description of their manners, customs, and home life. ... Illustrated - 1899 -7

 

 

About Persia and its people. A description of their manners, customs, and home life. ... Illustrated - 1899 - 6

 

 

About Persia and its people. A description of their manners, customs, and home life. ... Illustrated - 1899 -5

 

 

About Persia and its people. A description of their manners, customs, and home life. ... Illustrated - 1899 -4

 

 

About Persia and its people. A description of their manners, customs, and home life. ... Illustrated - 1899 -3

 

 

About Persia and its people. A description of their manners, customs, and home life. ... Illustrated - 1899 -2

 

 

About Persia and its people. A description of their manners, customs, and home life. ... Illustrated - 1899 -1

 

 

Persia and the Persians ... Illustrated 1887 -13

 

 

Persia and the Persians ... Illustrated 1887 -12

 

 

Persia and the Persians ... Illustrated 1887 -11

 

 

Persia and the Persians ... Illustrated 1887 -10

 

 

Persia and the Persians ... Illustrated 1887 -9

 

 

Persia and the Persians ... Illustrated 1887 -8

 

 

Persia and the Persians ... Illustrated 1887 -7

 

- تعزیه، میرزا غلام‌حسین در هیئت حضرت عباس

 

Persia and the Persians ... Illustrated 1887 -6

 

 

Persia and the Persians ... Illustrated 1887 -5

 

- تکیه دولت:

 

Persia and the Persians ... Illustrated 1887 -4

 

 

Persia and the Persians ... Illustrated 1887 -3

 

 برگرفته از سایت میرملاس

Persia and the Persians ... Illustrated 1887 -2

 

 

Persia and the Persians ... Illustrated 1887 -1

درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت )


:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 اسفند 1393 | نظرات ()